Januari 2015: 01-01-15 t/m 24-01-15 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maurice s - WaarBenJij.nu Januari 2015: 01-01-15 t/m 24-01-15 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maurice s - WaarBenJij.nu

Januari 2015: 01-01-15 t/m 24-01-15

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

31 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Do: 01-01-15
Rond 09:30 de tent uit gebrand en gelijk zag ik dat we op een prachtige plek hadden overnacht. We zaten tussen 5 bergen en naast een rivier met een waterval. (je kan slechter wakker worden). Hierna zijn we naar Haast gereden voor wat informative,
Na even wat getankt te hebben zijn we richting Wanaka gereden. Dit is zeker 1 van de mooiste auto-ritjes die ik heb gezien. De ene berg nog mooier dan de ander en het ene meer nog blauwer dan de vorige. Velen stops en foto’s later stoppen we even bij Wanaka. Vervolgens weer verder gereden naar arrowtown waar we een heel drukke camping hebben opgezocht.

Vr: 02-01-15
Vandaag rond 10:30 naar Arrowtown gereden om een wandeling te doen. Voor dat we gingen wandelen nog even naar de wc en na 5 minuten wandelen kwam aron er achter dat hij zijn telefoon in de wc had laten liggen. Nadat hij terug rende was de telefoon al helaas weg en had hij geen zin meer om te wandelen. Ik ben dus maar zelf gegaan…
Na deze prachtig 4 uur durende wandeling kwam ik weer terug aan bij de auto en op dat moment kreeg hij precies de persoon aan de lijn die zijn telefoon had gevonden. Alleen had deze persoon hem wel 60 km meegenomen naar Wanaka (wat ik een beetje raar vond)… Afgesproken om de telefoon de volgende dag op te halen… wat een geluksvogel ook weer.

Za: 03-01-15
Vanochtend de tent ingepakt en om 11:00 naar Wanaka gereden voor de telefoon. Nadat we deze hadden opgehaald zijn we naar Queenstown gereden. Na wat informatie en boodschappen toch weer terug gegaan naar de camping in arrowtown. Nog wel even aan de kant gezet door de politie omdat ik niet volledig tot stilstand stond bij een stop teken (azijnzeikers) 114719km

Zo: 04-01-15
Vandaag rond 13:00 een wandeling gedaan in Queenstown. Rond 15:00 waren we op de top van de berg. Hier kan je met een stel karts (luge) de berg een stuk afrijden. Hier hebben we deze kart baan 2x gereden wat erg leuk was. Daarna zijn we weer naar beneden gelopen om daarna vervolgens naar kings hill te rijden en ook hier op te wandelen. Het uitzicht van deze berg was echt bizar mooi en ik heb er da nook diverse foto’s van genomen. Hierna toch maar weer terug naar de camping in arrowtown en dus weer voor niets in de ochtend de tent opgeruimd :P

Ma: 05-01-15
Vandaag om 12:30 vertrokken en de tent opgeruimd. Hierna in Queenstown wat boodschappen gedaan en naar de bibliotheek geweest. Hier ook een bungy jump geboekt voor Aron. Uiteindelijk maar wéer terug naar de camping en wéér de tent voor niets ingepakt. 114874km

Di: 06-01-15
Vandaag om 08:30 opgestaan voor aron’s bungy jump. Nadat we de tent hebben opgeruimd (hopelijk voor de laatste keer..) Nog even de flesjes water vullen bij Arrowtown en door naar Queenstown. Hier mocht ik van dit flauwe bedrijfje niet mee om te kijken en ben ik dus maar naar de bibliotheek gegaan. Hier heb ik het dagboek bijgewerkt wat ik dus vanaf deze dag voor het laatst had gedaan op 11-09-14!!
Rond 15:00 was Aron terug en was hij een ervaring rijker en 275$ armer.
Vervolgens zijn we naar Te Anau gereden waar we na nog eens 15 km zijn gestopt bij een camping. 115132km

Wo: 07-01-15
Vandaag om 09:30 naar milford souns gereden. De rit er naar toe was weer prachtig en eenmaal aangekomen een ticket gekocht voor de cruise door milford sound.
Na 15 minuten weet ik het al zeker… dit is het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien.
Na een goed uur komen er ook nog eens dolfijnen die met de boot mee zwemmen . Na 2 uur stappen we van de boot af om bij een klein onderwater marine life centre te gaan kijken. Hier kan je natuurlijk koraal en vissen en sterren zien. Na hier 45 minuten te hebben vertoefd haalt de boot ons weer op en gaan we voor het laatste kwartiertje terug naar de haven. Dit vond ik eigenlijk nog het mooiste stukje met drie Bergen en een gletsjer in de achtergrond en een waterval. Om 16:15 waren we weer bij de kade en zijn we naar een camping gereden waar we helaas moesten betalen omdat er net een ranger langs kwam… Morgen waarschijnlijk toch maar weer terug om een vlucht te boeken over milford sound. 115273km

Do: 08-01-15
Vandaag terug naar milford sound rond 09:30. Daar eenmaal aangekomen om 10:30 gelijk een vlucht geboekt bij het info centre voor 199$ de man. Om 13:30 zaten we in de lucht met een leuke oude piloot. Hier in de lucht uiteraard het mooie milford sound, maar ook nieuw zeelands hoogste waterval en veel gletsjers en Bergen. Helaas zat het er na een dik half uur al weer op en zijn we weer vertrokken uit deze prachtige plaats. Om 15:00 zijn we nog snel aan een wandeling begonnen in Gertrude valley. Deze wandeling duurde een goede 4/5-5 uur maar met een spectacular overzicht over alle fjords. Hierna zijn we doorgereden naar henry creek waar we hebben overnacht.

Vr: 09-01-15
Vandaag naar Doubtful sound gereden, maar daar aangekomen bleek deze cruise wat minder betaalbaar (245$) dit vonden we een beetje te gek en zijn daarna gaan voorbereiden voor de wandeling de: keplar track. Dus hebben we wat boodschappen gedaan en daarna weer naar henry creek gereden voor een overnachting.

Za: 10-01-15
Vandaag om 10:00 vertrokken naar de keplar track waar we na de tassen te hebben ingepakt om 12:00 vertrokken. Na 3 uurtjes begonnen de tassen al aardig zwaar te worden (15kg). Na nog een paar uur kwamen we aan bij de luxmore hut om 17:00.
Na daar weer wat te hebben gegeten en de flesje water bij te vullen zijn we verder gaan wandelen. Rond half 8 waren we op het hoogste punt en begon het echt ongelooflijk hard te waaien zodat je soms bijna van de berg af werd geblazen. Gelukkig zagen we na een tijdje een noodhut (zo’n mooie driehoekige) waar we direct naar binnen zijn gegaan en zijn gaan koken. Net toen we de bedden wilden op pompen kwam er een franse wandelaar binnen die zich ook had verkeken op de wandeling en de harde wind. We konden elkaar gelijk mooi helpen aangezien ik mijn mes was vergeten om blikken voedsel te openen en hij juist zijn eten was vergeten… komt dat even mooi uit ;)…. Rond 22:00 lagen we alle 3 te pitten in de mooie…(..) noodhut.

Zo: 11-01-15
We hadden vandaag gepland om rond 7-8 te gaan lopen, maar aangezien de wind nog erger is en het ook nog eens hard is gaan regen zijn we in de hut gebleven to 10:00. Toen rond deze tijd er allemaal andere wandelaars begonnen binnen te ‘’druppelen’’ zijn we toch maar de spullen gaan inpakken en een poncho aan trekken. Iets voor 12:00 zijn we uiteindelijk het honden weer ingelopen.
Wat een ongelofelijke K*T wandeling. Regen en wind en dat voor 6 uur lang. Uiteindelijk een redelijk vlakke plek gevonden om de tent op te zetten tussen de irish barn en de motorau hut.

Ma: 12-01-15
Na eigenlijk behoorlijk goed te hebben geslapen zijn we vertrokken om 10:00.
Alleen niet voordat we helemaal werden lek gestoken door de sandflies…
Na een paar uur kwamen we een vader en zoon tegen die we al diverse keren eerder tegenkwamen. Aangezien ze lekkere muziek op hadden zijn we maar met hun mee gewandeld. Door de muziek vergeet je eigenlijk hoe zwaar de tas wel niet is en vliegen de alweer laatste 2 uurtjes zo voorbij. Na bij de parkeerplaats aan te zijn gekomen shudden we ze de hand en gaan we weer verder. We rijden weer naar henry creek voor een overnachting (nadat we weer wat boodschappen hebben gedaan).

Di: 13-01-15
Vandaag rond 11:00 naar te anau voor wat meer boodschappen. Daarna even tanken en vervolgens door naa Invercargill. Hier rond 17:00 een luchtbed omgeruild voor de 3e keer. Daarna doorgereden naar een campeerplek waar we rond 19:30 aan kwamen.

Wo: 14-01-15
Vandaag door gereden naar Dunedin waar we naar de stijlste straat van de wereld zijn geweest en naar de moeraki boulders. Na een half uur buiten Dunedin hebben we de tent opgezet.

Do: 15-01-15
Vandaag naar Christchurch gereden om te kijken hoeveel schade er nog is van de aardbevingen van een paar jaar geleden. De schade was nog steeds goed te zien op sommige plekken en nadat we weer wat wifi hadden gescoord in een bibliotheek zijn we doorgereden voor een klein uurtje voor een campeer plek.

Vr: 16-01-15
Vandaag in 1 keer door gereden naar Picton. Hier hebben we wat gegeten en gedoucht om vervolgens met de ferry van 22:40 naar Wellington te varen. Deze keer was de boot erg rustig en hadden we alle ruimte om een plekje te zoeken (in tegenstelling tot de vorige keer) Hier aan boord weer het dagboek wat bijgewerkt. Na aankomst direct doorgereden naar Porirua waar we de tent hadden opgezet om 02:30!

Za: 17-01-15
Vandaag nog even naar de weta cave geweest. Hier werken/werkten ze aan films als avatar, Lord of the Rings en the Hobbit. Daarna zijn we door gereden naar Putangirua Pinnacles. Hier zijn een paar scenes opgenomen uit de lord of the rings films. Na deze korte wandeling hebben we ook gecampeerd op deze locatie.

Zo: 18-01-15
Vandaag in 1 stuk door gereden naar Taupo. (alleen nog even gestopt bij de Tui brouwerij). Net voor dat we bij Taupo waren reed er net een verkeers agent langs toen ik de auto van een flinke heuvel liet rollen. Ik reed 117 waar ik 100 mocht en kreeg een boete van 120$. Acab.
Rond 16:30 waren we in het centrum van Taupo waar ik nog even informative heb verzameld voor een skydive voor morgen.
Hierna weer de tent op gezet op een plekje waar we al eerder hebben gestaan.

Ma: 19-01-15
Vandaag om 09:00 naar de bibliotheek gegaan voor wat wifi. Hier even wat informative gevonden om de boete aan te vechten en om wat foto’s te uploaden.
Om 12:00 even gebeld naar het skydive centrum of ik vandaag al kon, dat was geen problem. Rond 12:30 waren we daar en om 14:00 besloot aron ook mee te gaan en zaten we samen om 14:15 in de lucht…
Hier vliegen we naar een hoogte van 12000 feet en springen er 4 mensen uit. We vliegen vervolgens door naar 15000 feet waar de rest er nu 1 voor 1 uit springt. Aron als 1na laatst en ik als laatste… De val duurt een kleine minuut voor dat de parachute uit gaat.

Hierna duurt de ‘vlucht’ nog 5 minuten waarvan mijn instructeur patrik ingle mij de parachute voor ruim een minuut zelf laat vliegen. Super tof.
Na dat Aron al zijn filmpjes en foto’s heeft gehad en we beide hebben betaal gaan we naar the mousetrap waar je een ‘gratis’ biertje kan halen namens taupo skydive.
Hier na zijn we even wezen douchen en weer terug gegaan naar de camping.

Di: 20-01-15
Vandaag om 09:00 naar de bibliotheek om de terug vlucht om te zetten naar een paar dagen eerder (30jan naar 24jan). Nadat dat gelukt is gelijk een vlucht geboekt van Brisbane naar perth. Ook nog over de huur auto eerder in leveren gebeld en een brief getikt voor mijn bekeuring. Rond 13:30 hebben we de tent ingepakt en zijn we vertrokken richting Waitomo.

Wo: 21-01-15
Vandaag beetje laat vertrokken naar Kaikua wat in de buurt zit van Auckland. Hier de tent op gezet zodat we morgen even naar apple cars kunnen om te vragen of we een gedeelte huur geld kunnen terug krijgen voor de auto.

Do: 22-01-15
Vandaag naar apple rentals gereden om huur geld terug te vragen. Dit deed hij gelukkig ook nog ook door een soort van misverstand.. :D
Hierna zijn we naar het mooie Bethells beach gereden en hebben we een paar uur rond gelopen. Rond 19:00 weer terug bij kaikua. Hier nog wat biertjes gedronken met een paar oosterburen.

Vr: 23-01-15
Vannochtend om 11:00 naar the warehouse gereden in Pukekohe. Hier deden we alsof er weer een luchtbed was lek gegaan voor de 6e keer en dat we het zat waren en geld terug wilden. Dit lukte gelukkig en kregen we in totaal 52$ terug :D.
Daarna zijn we naar de bibliotheek gegaan waar we een parkeerboete online hebben betaald en ik een bezwaarbrief van mijn snelheids bekeuring op de post heb gedaan.
Daarna nog wat spullen besteld voor de ford maverick in Perth en om 17:00 weer terug gereden naar kaikua.

Za: 24-01-15
Rond 08:15 de tent in gepakt en vervolgens naar Auckland gereden. Hier heb ik bij iemand onze gas koker en nog wat andere spullen gebracht voor 15$.
Hierna hebben we de auto terug gebracht naar apple rentals en kregen we nog eens 140$ terug van deze aardige eigenaar. Eindstand kilometers: 118569km Dus hebben we in totaal: +- 8194 kilometer gereden en ongeveer 700$ aan brandstof. Na een babbeltje met een leuke werkneemster hebben we een taxi besteld en zijn we alvast naar het vliegveld gereden. Hier heb ik mijn dagboek eindelijk weer helemaal up to date kunnen krijgen aangezien ik daar nu meer dan genoeg tijd voor heb. (van 13:00 tot vertrek 20:45).