Januari 2014: 01-01-14 t/m 31-01-14 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu Januari 2014: 01-01-14 t/m 31-01-14 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu

Januari 2014: 01-01-14 t/m 31-01-14

Door: maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

28 Januari 2014 | Australië, Sydney

01-01-14
Vandaag ben ik samen met Aron naar sky tower geweest. Prachtig uitzicht! Daarna weer naar de bank voor me pas, maar uiteraard was de bank gesloten. Hierna hebben we het vlees dat bedoeld was voor bbq met oudjaarsavond opgehaald in het oude hostel waar oscar en aron het hadden laten staan. ?Uiteraard was dit natuurlijk al opgegeten! Gelukkig heeft iedereen wat geld bijgelegd die er gebruik van had gemaakt zodat we weer nieuw konden halen. Dit was de afscheids bbq aangezien morgen iedereen weer uitcheckt.

02-01-14
Vanochtend vroeg eruit na een slechte nachtrust uitgecheckt en naar het internet cafe gegaan voor een hostel in de buurt van het vliegveld. Aangezien alles belachelijk duur was hebben we maar besloten om op het vliegveld te slapen. Helaas kwamen we er rond 11 uur s'avonds achter dat het vliegveld sluit! (heb je daar ooit van gehoord een vliegveld die sluit!!)
Na een uurtje of 2 buiten te hebben gezeten zijn we maar op de brandtrap gaan liggen van het vliegveld. Hier lagen we droog aangezien het ook nog eens ging regenen ook. De ondergrond waren aluminium traanplaten dus ik kan het iedereen in toekomst aanraden... het lag heerLIJK!!!

03-01-14
om 05:15 ging de wekker na een avondje wild slapen..Nadat we de slaapzakken adden opgeborgen (komen gelijk al goed van pas) konden we gaan inchecken op het vliegveld. Nadat de tassen op de bagage band verdwijnen kunnen we naar de departure gates. Na een ontbijt bij subway vertrok het vliegtuig en waren we na 2 uur in Tasmanie Hobart.
Met de taxi vervolgens naar het centrum. Hier kwamen we erachter dat er een soort festival was en het ene na het andere hostel bleek vol te zitten. Na een uur of 2 hoorde we via via dat er misschien een nieuw hostel was en daar aangekomen bleek dat ook te kloppen maar de afzetters wilden wel 40 dollar per nacht. Aangezien je best wanhopig bent op zo'n moment toch maar voor 2 dagen geboekt aangezien we ook nog niet weten of er werk te krijgen is....Nou dat was er dus niet.... Nadat ik bij het informatie centrum een lijst had gehad van alle boeren en ik ze ook alle 45 had opgebeld!!bleek heet gewoon niet te krijgen. Aangezien ik nog kapot was van de vorige heerlijke avond ben ik al om 17:00 naar bed gegaan,

04-01-14
wakker om 11:00 dus gewoon 18 uur geslapen!! Hierna weer naar het informatie centrum gegaan voor het huren van een auto aangezien het werken op tasmanie m toch niet gaat worden. Diverse bedrijven gebeld en uiteindelijk de goedkoopste van 760 dollar voor twee weken maaar genomen. Na verzekering erbij kwam et uit op 988. S'avonds kwam er een ier bij ons op de kamer die nog wat tips had gegeven voor werk en locaties.

05-01-14
Vandaag uitgecheckt om 10:00 en vervolgens wat rondgelopen in Hobart. Kwamen we tijdens het praten een geemigreerde nederlander tegen die hier al 30 jaar woont. na een praatje moesten we de auto ophalen om 12:30. Hadden ze de auto pas klaar om 13:40 en zat de tank maar 1/4 vol. Daarna nog wat boodschappen gehaald en onze backpacks opgehaald van het hostel en ook gelijk wat pannen en bestek meegenomen en toiletpapier. Daarna snel weg en een oplader voor de mobieltjes gekocht voor in je sigaretenaansteker. Daarna zijn we naar het mona museum gegaand (foto's op facebook) en hier hebben we een dikke drie a 4 uur rodngelopen. Het is allemaal heel abstracte kunst , maar wel erg interessant. Na mona nog even getankt en vervolgens naar mount field national park gereden. Hier zijn we op een gratis camping gaan staan met onze nissan micra. We hadden nog een tentje gevonden in het hostel, maar uiteraard ontbraken er stokken van. Dus dat wordt slapen in de .... nissan micra....weltrustte!

06-01-14
Vandaag om 09:00 wakker na een heerlijk nachtje in de micra. Gelijk ontbijten en daarna wandelen in de miezer regen. Na een minuut lopen waan je je meteen in een tropisch regenwoud. (foto's facebook)
Na uren van rondlopen kwamen we er om 12:00 achter dat we eigenlijk het verkeerde wandelpad hadden genomen, We waren intussen al zeiknat en kwamen op een autoweg waardoor we maar terug naar de cemping zijn gelopen en met de auto omhoog zijn gereden. Dat was maar goed ook want zelfs rijdend was het 45 minuten. en van daar pas zou onze wandelroute zijn begonnen....hier echt ongelooflijk mooie foto's gemaakt. aangezien we nog wat uren niks hadden te doen zijn we naar de Gordon dam gereden. Dit is als het goed is de grootste dam van het land of tasmania (weet niet meet precies welke van de twee). Bedoeling was om daar te blijven overnachten, maar aangezien het pas 17:00 was, maar toch teruggereden naar de camong aangezien ze hier een buiten openhaard hadden waar we ons eten in konden bereiden. om 20:00 waren we terug op de camping nog ruim op tijd voordat het donker wordt (ivm alle dieren op de weg). Op de camping wat rijst, bonen en tonijn gemaakt.

07-01-14
Vandaag mooi weer dus twijflen we om weer een wandeling hier te doen. Aangezien we niet zeker weten of we alles kunnen bekijken in twee weken toch maar vertrokken om 10:30 naar het volgende nat. park. (Cradle mountain). Onderweg in Tasmanie zie je vooral heel veel bomen (schock), maar ook veel bergen en rivieren en meertjes. Het is hier echt nog een onverstoorde natuur met slecht een enkele snelweg die door het land slingert. rond 17:00 komen we aan bij cradl mountain. We kwamen aan op een andere locatie dan eigenlijk de bedoeling was, maar ivm de wandeling geluk bij een ongeluk was dit juist de beste locatie om te gaan wandelen. De plek die we gepland hadden was een twee dagen wandeling en deze was 8 uur...dus erg blij dat we perongeluk de goede hebben. We zijn gelijk even een voorproefje gaan nemen van de parkeerplaats naar het stuk waar je met de auto heengaat om vanaf dat punt te gaan wandelen. Onderweg veel wombats en wallaby,s die overigens om de 500 meter dood langs de weg ligggen...... Nadat we het vertrek punt voor morgen hadden bekeken zijn we weer afgedaald naar de parkeerplaats waar we gaan overnachten. Hier hebben we van wat hout dat op de parkeerplaatsen lag een fikkie gestookt en hier weer onze rijst en bonen op bereid, Nog even het dagboek bijwerken in onze camper....ik bedoel micra :'(:P

08-01-14
Vandaag de grote bergwandeling op cradl mountain. Uiteraard gelijk de zwaarste route (opschepper). We hadden de top bereikt in 3.5 uur terwijl we zelfs nog een ander klein bergje erbij hadden beklommen. Ik moet wel zeggen dat het een erg zware klim was, maar het leverde wel wereld foto's op. Na de top uiteraard weer de weg naar beneden. Deze keer namen we een andere route terug waar ook weer mooie foto's uit voort komen. Na 2.5 uur waren we weer terug bij de auto en de 8 uur durende route hadden we dus in een goede 6 gedaan, Om 16:00 zijn we gelijk vertrokken en verder gereden naar een stadje 70km verderop. We staan daar nu op park pakeerplek op een soort kookplaat weer ons maaltje te bereiden. Het is hier in australie echt top geregeld met bbq. Echt elk parkje heeft een soort vierkant cement blok met daarop 2 rvs kookplaten en dan druk je op een knop en gaat de bbq 10 minuten aan. Echt super fijn. Had het ook graag zo in nederland gezien :)

09-01-14
Vanochtend vertrokken naar Stanley (plek) voor een aquarium park. Komen we daar aan na 1,5 uur rijden blijkt het niet meer te zijn dan een loods van 20x5 meter. AAangezien er hier weer een berg was van een paar 100 meter hebben we die maar beklommen inplaats van het MEGA aquarium.
Hierna zijn we doorgereden naar boat harbour. Hier zou volgens de lonely planet witte stranden en blauw water moeten zijn,.... nou dat viel wel mee, maar was wel aardig. We zijn hierna naar de plaats Burnie gereden waar een whiskey distellerij was (leuk voor me neef Sander;) helaas was de laatste tour net 20 minuten voor we aankwamen vertrokken, Was dus een dagje wet van murphy. Aangezien alle etenswaren op waren hebben we maar even boodschappen gedaan. vooral brood en rijst gaan heel hard:P Daarna zijn we vertrokken naar het plaatsje Launceston. Hier kwamen we aan rond 18:00 hier hebben we een parkje opgezocht waar weer een bbq plek was en weer het gebruikelijke gegeten.

10-01-14
Vandaag al een maand uit nederland...
vannochtend wakker in launceston de een na grootste stad van tasmanie. We zijn hier naar het museum geweest die dikke bonuspunten ook nog eens gratis was...wat wil je als backpacker nog meer...Na 3 uurtjes rondkijken vertrokken we naar cataract gorge. Dit is een rots bij Launceston waar je kan zwemmen. Ook zwemmen er zeehonden rond. En naast deze locatie ligt ook een gratis zwembad (gratis douche!!) na wat foto,s en de wandeling rond deze rots zijn we verder gereden rond 17:00. in de lonely planet stond dat er in de buurt een wijn route was langs de tamar valley. Bij een informatie centrum in Exeter hebben we alle info verzameld hierover en zijn daarna doorgereden naar Narawntapu nat. park. Onderweg nog bij de supermarkt wat vlees gehaald en dit bij het nat. park op de bbq gemikt. Hier springen de wallaby's je zo rond 18:00 om je oren. Heb er wat foto's en filmpjes van gemaakt. (foto's zijn op facebook te zien de filmpjes helaas niet)

11-01-14
Vandaag de wandeling in narawntapu park. Er springnen tijdens de wandeling non stop sprinhanen tegen je benen, vliegen die rond je hoofd zoemen en spinnenwebben in je gezicht, En de omgeving is eigenlijk gewoon normaal bos ''achtig'' gebied. Nadat we alle webben en sprinhanen kwijt waren aangezien we nu op het strand de wandeling hebben voortgezet worden de sandflies erger. Dit zijn een soort horzels die je blijven achtervolgen. en er lopen overal miljoenen kleine krabbetjes. Na een dik uur wandelen op het strand blijkt dat we ergens weer de verkeerde route hebben gevolgd en dus kunnen we niet verder ivm met de rotsen. Aangezien dit nat park toch niet echt bijzonder was zijn we om 14:00 maar weggereden. Ik wil wel even wat wijntjes proeven bij de tamar valley. We zijn gelijk naar een wijnboer gegaan die een paar jaar geleden de prijs had gewonnen voor s'werelds beste wijn (geloof chardonnay) en ik moet zeggen alles smaakte heerLIJK!. Na nog wat monsters te hebben weggeslobberd allemaal toppertjes en een flesje wijn gekocht voor mezelf, rijd Aron naar mount william nat park.
Na veel keren onnodig omrijden (ongeveer een km of 100) en een aan diggelen gereden airco (aron reed over een dikke kei) komen we om 22:00 op mount william. Inmiddels is het uiteraard pikke donker en springen de walleby,s non stop over de weg. Hard rijden is nu dus echt niet mogelijk. Omdat het zo donker was kunnen we geen bbq vinden en eten we wat vlees die we nog over hadden van de avond ervoor.

12-01-14
Wakker, ontbijten en weer lopen. Na 10 min zien we echter dat mount william niet veel bijzonders te bieden heeft. behalve een vuurtoren en verspilde brandstof. We besloten om naar een WI en WII museum te gaan in Scottsdale. Daar angekomen bleek het te gaan om houtsnijwerk in bomen (foto facebook) Erg mooi dat wel maar meer dan 25 minuten is het niet. We rijden alvast door naar freycinet national park. Hier vinden we helaas geen bbq en met een aardige trek in de buik rijden we hoopvol door naar het plekje coles bay. Hier vinden we (jippie) weer een bbq. Rijst, ketchup, bonen... eet smakelijk!

13-01-14
Vandaag beklimmen we mount amos in freycinet nat. park.
Rond half 9 gaan we er voor! en na een kleine 2 uur hebben we de top bereikt. En wat een top. Dit is tot nu toe het hoogtepunt van de tasmanie tour., het mooiste uitzich en de beste foto's (facebook). We lunchen even op de top en dalen vervolgens weer af naar beneden. het is inmiddels nu 28C (en bij jullie ;) dus hoe lager we gaan hoe warmer het wordt. Terug beneden gaan we maar even in die groen blauwe zee zwemmen van de foto's, maar hoe moi het er uit zag zo voelde het niet. Het water was stervens koud! me zaakje moet 2 weken later denk ik operatief worden teruggehaald uit me buik :P Eenmaal uit het water en op het strand is het wel lekker. krijg hier gelijk het gevoel van een vakantie in italie met de familie. Dus bij deze de groeten aan ''union lido gang'' Rond half 6 het zout eraf douchen op een camping en daarna doorggereden naar Bicheno. Daar wat eten gekocht en verder gereden naar Swansea. Hier weer ons eten gekookt op een bbq. Aan het eind van de avond kwam er gezellig een dronken zwerver bij zitten en met ons wat wilden drinken. Aangezien die aardig uit zijn giechel stonk zijn we maar snel doorgereden naar maria island. Bij de ferry naar dit island stond een camping waa we dan ook de nacht hebben doorgebracht.

14-01-14
Wakker, gelijk naar de ferry....helaas blijken de kaartjes voor de komende 2 dagen! al te zijn verkocht. Dus doen we maar even wat boodschappen gedaan en doorgereden naar tasman island. Hier zijn prachtige kusten en bergen. (foto facebook) Nadat we alle belengrijke dingen hier gezien hebben rijden we rond 19:30 naar het dorpje mug voor een bbq. Daarna door naar Kettering van waar er een ferry vertrekt met auto's erop naar Bruny island.

15-01-14
Wakker, snel naar de ferry waar ondertussen al een aardige rij staat. 30 dollar retourtje betaalt en we pasten er gelukkig nog gewoon op. Na 15 varen ben je aan de overkant. Tijdens het rondrijden wat lokale hoogtepunten bekeken en daarna mount mangana beklommen (570m)
Eenmaal aangekomen op de top blijkt dat alles helemaal begroeid is en er slechts een radio huisje staat.... (je ziet me ook blij op de foto na deze klim) (facebook). Hierna zijn we doorgereden naar captain cook's landing place. Hier hebben we een goede 3 uur durende wandeling gedaan langs de kust, en woh weer mooie foto's opgeleverd. Rond 20:00 weer de bbq opgezocht en .... rijst! rond 23:00 opzoek naar een goede plaats om te gaan slapen. Hier op bruny is het rondwandelend wild nog tien keer erger dan het vaste land. er schiet van alles over de weg inclusief pinguins. En we kwamen ook nog een golden possum tegen. Deze zijn bijzonder zeldzaam dus heb er echt top foto's van kunnen maken zoals je waarschijnlijk kunt zien.

16-01-14
Vandaag gaan we weer van bruny island af. We gaan weer terug naar hobart (hoofdstad tasmanie) We willen wel weer graag van dit eiland af en dus gaan we even tickets boeken naar Adelaide ivm het fruitpluk werk daar. Ook moet aron een nieuwe bankpas aanvragen aangezien die die na 3 dagen in tasmanie al was verloren (typisch!) Tickets direct voor adelaide waren 600 dollar dus nemen we een ticket naar sydney en dan door naar adelaide die zijn 380. is nog veel geld maar goed bespaard weer een hoop (wel lekker logisch hoe langer je vliegt hoe goedkoper het wordt...)
Nadat we de tickets hadden zijn we weer teruggeredn naar mount field nat park. Eerst nog even gratis douchen in het oude hostel en door....op mount field weer op de buiten kampvuur gekookt.

17-01-14
Vandaag in de herkansing de 8 uur durende wandeling op de top van mount field. Na 5 uur hebben we de top eindelijk bereikt nadat we 10x verkeerd zijn gelopen en ruim een uur de verkeerde kant op (ja ik weet het gebeurt ons vaak) komt voornamelijk omdat ze hier alles in dezelfde kleur aangeven inplaats van verschillende kleurtjes. Eenmaal op de top weer een mooi uitzicht, maar aangezien ik nu wel verwend ben met alle pracht en praal valt het uitzicht een beetje tegen (zeker in verhouding met freycinet park) Heb je de mooiste omgevingen die je kan bedenken en dan na 2 weken ben je het wel al zet wel erg eigenlijk :P De afdaling gaat wel in een keer goed en duurt maar 3 uur. Dus uiteindelijk toch de voorspelde 8 uur gehaald. Hierna even douchen en weer het bekende pannetje met rijst bonen en tonijn.

18-01-14
Vandaag op bijna een lege tank van mount field naar dichtsbijzijnde station gereden. Hier wat dollars bespaard met de prijs aangezien de ogen van de eigenaar niet best waren en zodoende zei ik dat t wat minder was:P
(geweldig die ouderwetse tankstations hier) We rijden door naar Hobart voor de salamanca market. Dit is een grote markt waar normale mensen en hippies hun spullen te koop aanbieden. Hierna hebben we even onze kleding gewassen aangezien we in het laatste paar liepen. Geld gestort en boodschappen gedaan en een hostel geboekt voor zondag op maandag. Daarna het park in voor.... u raad het al bbq rijst,tonijn, bonen! Hier weer wat foto''s geupload naar huis en weer naar bed (micra) toe

19-01-14
Vandaag weer gedoucht in het oude hostel. de tassen gedropt in een ander hostel waar we overnachten en vervolgens de auto ingeleverd. (zag er niet uit van binnen en buiten) We zijn naar de lokale bioscoop gegaan om de tijd te doden. Film was americain hustle die ik iedereen thuis kan aanraden super film. leukste van alles was dat je allemaal (18 plekken slechts) je eigen bank hebt. Dat vond ik wel voor herhaling vatbaar. dus sávond naar de film The Secret Life of Walter Mitty. Deze was stukken minder dan de film van vanmiddag maar ook niet onaardig.

20-01-14
Vandaag vroep op 07:00 aangezien t vliegtuig vertrekt rond 10 uur. Heb hier lekker geslapen maar niet heus. De bedden kraken bij elke beweging en een 60 jarige vrouw die onder me lag was het halve amazone gebied aan het omzagen.Rond 10 uur vertrokken naar Sydney vervolgens een uur wachten en door naar adelaide. Hier weer een Engelse vriend opgezocht uit Sydney die inmiddels hier nu verblijft. Erg leuk om hem weer te zien.

21-01-14
Vandaag wakker staat een andere Engelse vriend uit sydney (chris) ineens naast me bed. Hij wilde eigenlijk ons opzoeken in tasmanie, maar aangezien we daar al alles hadden gezien kwam hij eerst even langs in adelaide. Het wordt dus weer langzaam zoals in d-luxe hostel. S'avonds maar gevierd met een echte bbq op kolen.

22-01-14
Vandaag allemaal wakker met een kater door het drank spel 'ride the bus'.
AAngezien chris een auto monteur is maak ik gelijk gebruik van de mogelijkheid en gaan we met ze 3e opzoek naar wat auto's waarover ik gister al wat mensen had gebeld. De eerste auto was niet best, maar toch een bod gedaan van 1200. Dat deden ze helaas niet. achteraf maar beter ook.... de tweede persoon belde af. Dus door naar de derde... Hij was zelf niet meer aanwezig aangezien we ook 3 uur! te laat waren. Gelukkig waren zijn vrienden wel thuis en kon Chris de auto dus nakijken en even een rondje mee rijden. Het voelde gelijk al als 'dit is hem' En nadat chris zei dat hij m zelf wel wilde anders hebben we de eigenaar gebeld, vraagprijs was 2000 en heb ik nog naar 1800 kunnen krijgen. Dezelfde avond nog cash betaald. Auto is eenn ford falcon futura. Donker rood, lpg tank van 80 liter. elk bonnetje van wat er ooit aan de auto is gebeurd. cruise control en groot genoeg om in te slapen. Oja en er zit ook een bull bar voorop. Dus we kunnen gemakkelijk nu een kangeroe scheppen :D:P. Wel grappig nooit een auto in nederland gehad en hier nu ineens je eigen auto.
Als dank nog voor chris gekookt en breng hem morgen ook naar het vliegveld aangezien die nu wel naar tasmane gaat. Werd ik s'avonds ineens door een homo versierd in het hostel hahah. Dat ga ik nog lang horen van die Engelsen :P.

23-01-14
Vandaag weer uitchecken uit het hostel om 09:30. Helaas weer afscheid nemen van een van de engelsen en de ander breng ik naar het vliegveld. Dat is wel het minste wat ik voor hem kan doen na de auto check. Bij het vliegveld helaas afscheid genomen van chris, maar ik ga hem nog opzoeken in Leeds als ik weer terug ben in Nederland. Hierna reden we richting Mildura voor het fruitpluk werk. Tijdens het rijden schoot me ineens te binnen dat angelique (collega) een adres had gegeven van een nichtje die hier in Adelaide woont. Dus ik wilde even met die mensen op de foto en die opsturen. Daar eenmaal aangekomen voorgesteld (man en vrouw andy en debby Roberts) , super gastvrij, gelijk een biertje in je hand. Na een uurtje kletsen had ze geregeld dat we bij een work agency langs konden de volgende dag en andy nam ons mee naar de lokale pub. Die pubs hier zijn gigantisch terwijl ze het hier klein vinden...Na een uurtje of 2, 2,5 werden we opgehaald door debby en aten we verse pizza. En bovenop alles mochten we zelfs gewoon een nachtje blijven logeren.

24-01-14
Vandaag goed geslapen in een echt bed. Maar is hier toch wel erg warm (tussen de 35 en 43 graden normaal gesproken) en s'nachts tussen de 18 en 25) Rond 12:00 bij de work agency alle papieren ingevuld en daarna weer naar ''huis'' Hier ging de BBQ aan (een soort grillmaster 3000 bbq) Hier kwamen ook de dochter schoonzoon en kleinzoon erbij. En hebben we met ze allen gezellig gegeten. Smaakte allemaal top! Hierna uitzakken op de bank en een filmpje kijken, dagboek bijwerken en foto's uploaden.

25-01-14
Vandaag uitgeslapen en daarna samen met aron de voortuin een beetje opgeknapt. Onkruid vrij en een grote zandberg weggehaald. S''avonds gezellig met ze allen film red 2 gekeken.

26-01-14
Vandaag is het hier australie dag. Beetje te vergelijken met koninginnedag en carnaval, maar dan net een beetje anders :P Er wordt bij iemand thuis verzameld en iedereen neemt vlees en drank mee en er staat een wedstrijd cricket op de tv aan. Je kunt er lekker in het zwembad duiken en vervolgens lekker bbq en bier! Ja deze feestdag bevalt me wel :D

27-01-14
Vandaag zijn we om 07:00 opgestaan om met Andy, Debby, Aron, ik, Adam, Amanda en Sylvia te gaan krabvissen. Je gaat met een flinke lading zonnebrand creme, petje en shirt het water in en hebt bij: een hark een drijvende box om je krabben in te gooien en een lading bier in een coolpack. En ik moet zeggen dat het wel iets is wat ik elk weekend kan doen. Echt super super leuk om gezellig met ze allen wat te drinken en krabben uit het water te scheppen. De krabben vangst was uiteindelijk slecht 6. Voornamelijk omdat er een vissersboot verderop lag en omdat veel van de krabben te klein waren (ivm de regels) Die moet je dus teruggooien. We hadden ook een heel hoop ''razorfish'' Dat is een uit de kluiten gewassen mossel. ongeveer 40x zo groot, maar slecht 5 x meer vlees dan een mossel. Hier hadden we er wel ongeveer 50 van en die smaakten ook lekker. (ik heb van de dochter Chelsea les gehad in het schoonmaken van krab, en van andy inktvis. Op facebook album Australia Adelaide staan de foto's (was allemaal zeer lekkuh lekkuh!!

28-01-14
Vandaag bijzonder weinig gedaan aangezien het 43 graden was. Bedoeling was om de tuin verder op te knappen, maar dit doen we maar morgen dan. Dit gaf me wel mooi de mogelijkheid om dit dagboek weer te updaten en al me foto's te uploaden. Aan het eind van de dag hebben we met z'n allen een filmpje gekeken.

29-01-14
Vandaag hebben we weer de voortuin van Andy en Debby afgemaakt. Nadat we klaar waren en alles opgeruimd hadden belde de overbuurvrouw of we haar tuin ook wilden opknappen.... Dat hebben we dan maar gedaan voor 80$ :D. Het duurde uiteindelijk een kleine 2 uur toen we helemaal klaar waren. S'avonds hebben we een soort ''afscheid'' diner gehad met Andy, Debby, De dochter, schoonzoon en kleinzoon. Daarna hadden we van de schoonzoon nog een eski gehad (koelbox) en een oud dun matras (aangezien we op de gok naar werk zoeken en het dus waarschijnlijk nog wel van pas gaat komen...)

30-01-14
Vandaag om 08:00 op aangezien Andy en deb vandaag op vakantie gaan. Ze zijn inmiddels al bijna klaar met het inpakken van de auto (ze gaan naar Port Lincoln)(mooie plaats!). ze aan er heen voor de trouwerij van hun zoon en plakken daaraan vast hun vakantie... Ik heb nog snel wat boterhammen weggewerkt en mijn kleding in de auto gegooid. Rond 10 uur half 11 afscheid genomen van deze geweldige mensen en tranen met tuiten gehuild... haha nee, maar wel jammer dat we alweer weg moesten aangezien het echt top mensen zijn! Maar tegelijkertijd misschien ook maar beter ook... anders blijf je te lang hangen... We zijn hierna nog naar het lokale gemeente gebouw gegaan aangezien ik de auto nog op mijn naam moest zetten (dit moet binnen twee weken gebeuren na aankoop). We hebben vervolgens nog wat boodschappen gedaan en daarna gelijk op weg naar the riverlands...voor wat fruit werk... Rond half 5 kwamen we aan bij een een dropje waar we naar het informatie centrum gingen, maar die was uiteraard dicht...Toen maar wat nummer opgezocht op internet van wat lokale boeren, maar die namen weer niet op....Toen maar het lokale hostel opgezocht...dit was een woonboot. Hier hebben we gelijk maar even onze intussen wereldberoemde rijst,bonen,tonijn gemaakt. Tijdens het koken even een praatje met de mensen gemaakt die daar werkte, maar na dat we hoorden dat je hier 15$ per bin verdiende (500kg sinaasappels) en waarvan je er maar 2 a max. 3 per dag vol krijgt...zonk de moed ons wel een beetje in de schoenen...zeker aangezien je ook nog eens in 40 graden staat te plukken. We zijn na het eten dan ook maar snel doorgereden (inclusief de pannen, borden, bestek...(want die hadden we nog niet :P) naar de volgende plaats aangezien we hier echt niet dit slavenarbeid gaan doen. Het was inmiddels al goed donker toen we in het plaatsje Berri aankwamen. Hier hebben we dan ook ergens de auto geparkeerd en gelijk onze eerst nacht in de nieuwe auto doorgebracht. Na de nissan micra kan ik zeggen dat dit toch een stuk beter ligt... alhoewel ik het liefst weer terug naar andy en deb rijd die ik nu al stiekem een beetje mis.

31-01-14
Vandaag vroeg wakker aangezien het hier nog warmer wordt dan in Adelaide. Vervolgens verder gereden richting mildura. Onderweg bij elk plaatsje het info centre aangedaan of er nog werk was in de regio. We werden dan vervolgens doorgestuurd naar het lokale work agency. Bij een van de agency,s hadden we na een leuk gesprek een nummer gehad van een wijnboer die mensen zocht voor het schoonmaken van de ''wijnharvester''. We hebben de beste man dus opgebeld en zijn naar zijn farm gereden. Na een gesprek en uitleg wat er moest gebeuren hebben we in de buurt een caravan gehuurd voor de aankomende week. We hebben (is nu vrijdag) aankomende zondag onze eerste werkdag. De caravan heeft trouwens ondanks dat het een jaren 80 model is gelukkig airco, tv, oven, gasfornuis, magnetron, en zoals ik al zei voor de rest een jaren 80 kreng.

• 28 Januari 2014 - 16:05

Laura Willemsen:

Ha Maurice,

Leuk om weer nieuwe verhalen te lezen, is zag dat het er veel zijn die ik op mijn gemakje ga lezen.Toevallig vanochtend met Angelique over jou gehad en ze liet me foto's zien dat je bij haar Familie zit .Leuk hoor wat je allemaal doet. Maar ik heerlijk van je verhalen genieten.
    Groetjes en heel veel plezier!

Laura.

• 29 Januari 2014 - 01:51

Maurice Vd S:

Ja klopt zit nu bij haar familie. Indd gewoon allemaal rustig lezen ;) groetjes