December 2013: 10-12-13 t/m 31-12-13 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu December 2013: 10-12-13 t/m 31-12-13 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu

December 2013: 10-12-13 t/m 31-12-13

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

28 December 2013 | Australië, Sydney

10-12-13 / 11-12-13 / 13-12-13
Nou dat was het dan ''the point of no return''. Na het uitzwaaien op schiphol rond 12 uur vertrokken we met een groep van 24 man naar de gate voor de vlucht van Amsterdam naar Bangkok. Alles verliep volgens schema, maar het vliegen duurde wel behoorlijk lang... Na een 14,5 uur durende vlucht, 4 films, diverse muziek albums, en 2 doodmoeie benen verder landen we eindelijk in Bangkok. Nadat het vliegtuig wat brandstof had bijgetankt en ik een peking eend bijgetankt (heerlijk overigens!) Gingen we weer verder en moest er weer een ruime 2 uur gevlogen worden naar Taipei. Bij aankomst werder we opgehaald met een grote bus die ons naar ons hotel in de stad bracht. Dit Hotel hadden we 10 uur lang tot 20:00 (bij jullie dan 13:00). Hier kwam ik tot de tot de ontdekking dat ondanks dat ik niet moe was, het bed van beton, de lengte had voor een lilliputter...het wel verdomd lekker lag. Hierna werden we weer opgehaald (door een idioot rijdende busschauffeur) om vervolgens weer met de vlucht van 20:30 te vertrekken naar het uiteindelijke doel Sydney. Om maar gelijk goed te beginnen had het vliegtuig een dikke 1.5 uur vertraging. (jippie!) Op dit moment zijn we dus al ''28.5'' uur onderweg. Na de derde vlucht van weer een goede 9.5 uur kwamen we aan in Sydney. (overigens zijn ze bij border security zwaar overdreven aangezien iedereen direct kon dooropen) (afgezonderd van Aron hahah, die werd een wel HELE minuut eruit geplukt om vervolgns ook gewoon door te lopen.)Hierna werden we opgehaald door iemand van Australian backpackers waarna we via het park naar de opera house zijn gelopen en ook wat anderen gebouwen in de buurt konden bezichtigen. Hierna zijn we met de ferry naar Manly gegaan waar ons hostel zit. Na 41 uur waren we dan eindelijk gearriveerd in onze kamer. (uiteraard ziet dit uiteraard zoals je denkt bij een hostel... klein, stapelbedden en enigzins vies) S'avonds hebben we Gebarbeknoeid en uiteraard gelijk een skippy geproefd (kangeroe inderdaad;) Na de BBQ nog op stap in Maly om vervolgens de volgende ochtend weer heerlijk om 7 uur! gewekt te worden. Na het ontbijt moeten we om half 8 direct op weg naar de bank om een rekeningnummer te krijgen en een bijbehorende bankpas. Na al dit zijn we wezen luchen in een chinees-(achtig) restaurantje. Na de middag zijn we naar een vriend gegaan die hier al 3 maanden zit. Na diverse tips zijn we even bij zijn hostel wezen kijken die een superuitzicht had over de stad. Na een paar uurtjes zijn we naar de ferry gelopen om vervolgens weer terug naar Manly te varen. Hier hebben we Afgrijselijk duur gedineerd (is hier allemaal niet goedkoop). Daarna nog wat boodschappen gedaan en dat was alweer dag 2!

Groetjes!

14-12-13
De 3e dag. Vandaag weer vroeg op om met de bus van half 8 de blue mountains te bezichtigen. Na een goed uur rijden maken we eerst een tussenstop bij een Kleine dierentuin waar je slangen, wallaby's en Koala's gewoon kunt aanraken en optillen. Nadat we hier een goed uur zijn gebleven reden we we weer verder naar de blue mountains. Na een dikke 2 uur rijden (en dat is dus nog steeds Sydney) komen we uiteindelijk net buiten Sydney waar de mountains zich bevinden. Hier krijgen we te horen van onze gids dat dit s''werelds grootste grand canyon is (leuke quizvraag voor thuis). Nadat ik me halve camera heb volgeschoten met de meest prachtige foto's (zie foto's) maken we een tussenstop voor pizza en wat te drinken. Omdat het vervolgens begint te regen (hE hoe kan dat in australie!) wordt er besloten dat de geplande bezichtigingen in de mijnen niet kan doorgaan, omdat het dan te glad zou zijn. Als goedmaakertje gaan we naar een lokale pub (ik had liever de gok gewaagd in de mijnen maar goed). Na een uurtje of anderhalf gaan we weer met de bus terug. Na weer een dikke 2.5-3 uur zijn we weer uit eten gegaan. Dit keer alleen met heel de groep van 25 man. Na het eten zijn we weer op stap gegaan.

15-12-13
Vandaag hebben we ''eindelijk'' kunnen uitslapen. We zijn rond de middag naar het strand geweest (al jaloers;) en hebben tegen de avond in het hostel gekookt. Niks bijzonders vandaag dus.

16-12-13
Vanochtend weer bijtijds eruit aangezien vandaag de medicare moet worden aangevraagd (dit is de tussenpersoon die je zorgverzekeringskosten voorschiet) Er kwamen 2 mensen die al je ingevulde papieren checken. (stelde eigenlijk niet veel voor) Nadat we de tassen weer hadden ingepakt zijn we naar het hostel midden in de stad vertrokken waar we eerder waren wezen kijken (met het dakterras) Dit hostel zit in de wijk Kings Cross (de hoeren en crackjunks lopen hier HEEL DE DAG gewoon vrolijk rond) gezellige boel dus! We zitten in het d-lux hostel in een 6 persoons kamer, maar zitten hier maar met ze 4e in. Hier doet de term hostel zijn naam echt eer aan aangezien het hier ook echt smerig is (jippie :P) Voor de rest is het hier echt druk aangezien het een omgeturnd flat gebouw is waar zo rond de 250 zullen zitten. En ook hier is te merken dat we op kings cross zitten aangezien ook IN het hostel een stel vage figuren zitten. Juist deze mensen maken het eigenlijk wel heel gezellig (waar er in he hostel in manly niet echt over gezelligheid gesproken kon worden) Dit komt voornamelijk, omdat er hier veel Engelsen zitten en dat zijn toch wel een stuk leukere mensen over het algemeen dan de Nederlanders. (sorry) Na het uitpakken gaan we naar het dakterras waar het uiteraard met al die mensen behoorlijk druk is. Je krijgt hier gelijk een flesje bier in je handen gedrukt (bah wat vervelend) Na diverse uurtjes later wordt het rond 21:00 toch wel tijd om het knorrende maagje te gaan vullen. Hierbij komen de eerder aangeschafte boodschappen goed van pas. Na de pasta (moest erop lijken in ieder geval) gaan we op stap met wat Nederlanders, Italianen & Spanjaarden.

17-12-13
Valt helaas niet veel te melden behalve dat we s'avond nog zijn wezen stappen in Trademark. Hier braken we het record van een blikje bier voor 8 dollar. (ze trekken ze ook letterlijk voor je neus uit het plastic en je ontvangt ze zonder een glas) Ter vergelijking je koopt er hier 24 in de winkel voor 30 dollar en dat is nog het goedkoopste van het goedkoopste. Dit is al duur, maar in de discotheken hier gaan ze wel erg ver.

18-12-13
Vandaag zijn we naar Bondi beach geweest. Dit is ook te zien bij ons op net5 geloof ik. alleen was er geen camera ploeg te bekennen. ( hoe hier mensen kunnen verdrinken is mij een raadsel aangezien het een vrij klein strandje was.) De rest van de avond hebben we weer op het dakterras doorgebracht. Oscar (reist met ons mee) was vanavond wel uitgegaan en heeft het record van een blikje alweer verbroken. 10 dollar deze keer!

19-12-13
Mcdonalds en het dakterras. Meer woorden maak ik er maar niet aan vuil :P

20-12-13
Vandaag moest ik samen met Daisy weer terug naar de bank waar we eerder deze week waren. Bij het uitgeven van onze pinpas stond er bij mij ''miss'' en bij haar ''mr''. We waren niet de enige met dit probleem aangezien er wel meerdere mensen van onze groep last van hadden. (dit overigens is niet de schuld van de bank, maar slordigheid van australian backpackers die wel meerdere dingen slordig afhandelen). er werd ons verteld dat we de nieuwe pasjes na een week konden ophalen. uiteraard bleek na een lange wandeling naar de bank dat ze (hoe kan het ook anders) er nog steeds niet waren. Hoogstwaarschijnlijk de week daarop. (en dankjewel weer)

Groetjes!

21-12-13
Vandaag ben ik samen met Aron naar het Sydney museum geweest. Hier kon je de lokale dieren, flora & fauna zien. Ook waren er diverse dingen te bezichtigen over de historie van Australie. Van dinosaurussen tot de gold rush van een eeuw geleden en de aboriginals natuurlijk. Na een goede 4 a 5 uur rondlopen zijn we naar de opera house gelopen om deze nog van binnen te bezichtigen. Helaas waren we net een kleine 10 minuten te laat. Dus gingen we weer terug naar het hostel om wat spaghetti te gaan koken. In ons hostel heb je kamer 601.... Hier kan je elke tijd van de dag langskomen aangezien het hier altijd feest is. Hier verblijven ook een paar Engelsen waar we de afgelopen dagen ook mee hebben opgetrokken. Er zit hier in de kamer ook een Nederlander die s'nachts een Duits meisje meenam. Waarvoor is mij een raadsel, want je zit hier met nog 8 anderen in de kamer... succes dus. Nadat de 2 tortelduifjes al een aantal uurtjes lagen te slapen en wij nog vrolijk doorfeesten begon er toch wel een verdacht donkere plek te verschijnen in het bed. (zie foto) En inderdaad had onze vriendelijke vriend met zijn dronken kop het bed helemaal onderge....) Ik denk dat de droom van de jongedame in de richting zat van een lekkere warme douche... wat denken jullie.?

Groetjes!

22-12-13
Onze laatste dag in d-lux hostel. Waar de gezelligheid van de leuke Engelsen het onhygiënisch hostel overstemd. We zijn vandaag met ze 3e (dais,aron en ik) een wandeling van een kleine 2 uur langs de kust van bondi beach en Brontee beach. (zie foto's)Dit kan ik echt iedereen aanbevelen die hier ooit in de buurt komt. Het uitzicht zoals jullie hopelijk op de foto's kunnen zien is echt super. Na een dikke 2 uur heen hebben we dezelfde route ook weer terug genomen. deze keer ging het echter in een dik uur. Rond 18:30 kwamen we langs een leuk Italiaans restaurantje waar we gewoon even een pizza hebben gegeten. Na te hebben bijgetankt zijn we weer naar de metro gegaan (op studenten pas uiteraard.... lekker goedkoop;) en weer terug naar het hostel.

23-12-13
Vandaag moesten we uitchecken uit het hostel. De bedoeling was dat we er maar 3 dagen zouden blijven, maar dit is uiteindelijk een week geworden. Na 3 dagen hadden de anderen 3 al bijbetaald voor de rest van het verblijf. Ik moest dit echter nog betalen, maar aangezien het zo'n chaos is in dit hostel kreeg ik me sleutel borg terug en kon ik weer verder (kaching! die 120 dollar steek ik in me zak) Hierna zijn we met de ferry weer terug gegaan naar het hostel in manly. Ik heb s'middags voor het eerst gesurft en s'avond weer gebarbeknoeid. Net als ons kwamen ook alle andere Nederlanders waar we mee aankwamen ook weer terug bij het hostel. Dus het is hier weer behoorlijk druk met allemaal Nederlanders,

24-12-13
Om te beginnen gefeliciteerd zus!

Vandaag weer met Aron wat boodschappen gedaan voor de BBQ van vanavond. Na het avond eten en wat drankspelletjes zijn we met een groepje van een stuk of 10 naar de dichtsbijzijnde discotheek gegaan. Aangezien we morgen naar het bondi feest ''sunburnt'' gaan en ik nog geen kerstpak had kwam het goed van pas dat er nog een exempleer achter de bar hing. Deze heb ik dan maar aangetrokken en meegenomen voor morgen. Nadat we nog wat gewandeld hadden langs het strand met wat mensen was het tijd om rond 05:00 mijn mandje in te kruipen.

25-12-13
Trrng de wekker gaat iets na 08:00. Even nog zuslief skypen (is dan bij jullie al na 22:00). Aangezien ik maar een kleine 3 uur heb geslapen en nog een aardige kegel heb duurde dit niet erg lang, maar alsnog gefeleciteerd! doen we binnenkort nog wel even over. Nadat de wekker vervolgens weer ging rond 13:00 moesten we er uit voor festival sunburnt op bondi beach. Dit duurde van 14:00 tot 22:00. ''Gelukkig'' was er heel de dag regen (he alweer.:@) Dit mocht de pret echter niet drukken aangezien iedereen op dit feest met muts en pak het toch uitstekend naar zijn zin had(zie foto's). Hier hadden we ook weer afgesproken met wat Engelsen en Denen van het hostel in kings cross. Dat niet alleen de drank hier duur is merkte we aan het einde toen we rond 22:30 weer thuis met de taxi kwamen (nooit doen ook veelste duur!). Vanwege de drank (alweer) gelijk bij aankomst mijn bedje weer in.

Fijne 1e kerstdag nog allemaal!

26-12-13
Vandaag naar het strand geweest en s'avond weer aan de BBQ, iedereen een fijne 2e kerstdag gewenst!

27-12-13
Moet toch wel zeggen dat de kerstdagen in Nederland veel fijner zijn dan hier. Zoiezo vanwege het warme weer (heb medelijden met mij;) heb je niet het kerstgevoel, maar je mist ook gewoon de gezelligheid van je familie rond de tafel met gourmetten. Ook een kerstboom heb ik hier nog nergens zien staan, laat staan kerstcadeau's :P
Voor de rest heb ik ''vandaag'' 5uur lang in het internetcafe gezeten om ''al deze'' verhalen en foto's te plaatsen. Ik hoop dus dat het gelezen wordt anders doe ik het voor niets :P haha.
Nou groetjes weer aan iedereen en jammer dat ik niet kerst heb kunnen vieren in Nederland.

28-12-13
Vandaag de rest van mijn foto's geupload naar huis. en de blog nog een beetje aangevuld.

29-12-13
Vandaag eindelijk weer een productief dagje gehad. Eerst een rondeleiding gedaan door de opera house. die ik gek genoeg.... iedereen ga afraden....wat een kleine rondleiding en flutverhaaltjes en dat voor 35 dollar. geldkloperij! dat doen ze hier zoeizo nogal graag bij de toeristen.... maar goed. Hierna maar typisch Engels diner van 'fish and chips' genomen, waarna we vervolgend snel naar de grootste imax van de wereld moesten aangezien we kaartjes hadden aangeschaft voor the hobbit 2. Even de feitjes: IMAX Sydney heeft het grootste bioscoopscherm ter wereld. Het beeld heeft een hoogte van 29,42 meter en een breedte van 35,73 meter (oppervlakte is 1051 vierkante meter)... alstublieft! en weer verder....het scherm is gebogen en omdat het zo breed is kijk je echt van links naar rechts. Ook raak je bij bepaalde beelden gewoon gedesorienteerd wat wel grappig is. verder blijft het scherm toch haarscherp... en dan film was trouwens ook leuk. Alleen dat open einde! Erger heb ik ze nog niet gezien.... nieuwsgierig naar 3....

30-12-13
Dag voor oud jaar. Er is zowel letterlijk als figuurlijk een last van me schouders gevallen. Ik heb eerst een doos gekocht bij het postkantoor en deze vervolgens volgestopt met overbodige kleding. Aangezien ik 18kg! bijhad....kan ik jullie in vertrouwen melden dat dit vies tegen valt om hiermee rond te lopen! Dus bij deze mam er komt een verlaat kerst cadeautje van 4,5 kilo :p. Hierna heb ik me Aron onze tickets besteld voor de vlucht naar Tasmanie op de 3e. Ik weet overigens niet meer wie het zei bij de open dag van AB, maar de persoon die mij vertelde dat hier geen muggen zijn verdient een flinke schop onder zijn derriere!! Ik ben afgelopen nacht 6x gestoken!! Voor de rest hebben we nog boodschappen en een mini BBQ gehaald aangezien we morgen vroeg al naar het park gaan om een goed plekje voor het vuurwerk te krijgen. Daar zien we ook weer de Engelsen en Denen die we hebben ontmoet in het vorige hostel. Dit is dus 'de laatste 'update' van het jaar' (klinkt altijd lekker dramatisch). Dus bij deze wens ik vrienden/familie/collega's alvast een gelukkig nieuw jaar!!!!

31-12-13
Vandaag ging niet helemaal als gepland. De engelsen waren te dronken van de vorige avond om nog te komen en aron en oscar waren om 8 uur al de deur uit voor een plekje. daisy en ik zijn pas rond 12 a 1 uur vertrokken en grappig genoeg liepen wij dicht bij de brug zo het park in en waren aron en oscar nog steeds in de rij een stuk verderop (al 3 uur lang).
Nadat we 11 uur!! hadden zitten wachten voor het vuurwerk in de kokende hitte was het dan eindelijk zo ver. Echter was het ook weer in 10 minuten voorbij! Waar ik bang voor was kwam dus uit: 11 uur wachten voor een showtje van 10 minuten. (en ik heb zelfs nog beter vuurwerk gezien ook)
Hierna wil iedereen uiteraard weg en dus was het gelijk chaos op de straat. Gelukkig had ik de eerste beste boot weer terug naar manly en lag ik na een teleurstellende dag en een klein feest in het hostel weer om half 4 op bed.

  • 28 December 2013 - 11:40

    Laura Willemsen:

    Ha Maurice,

    Inderdaad raar met de kerst in de warmte en geen kerstboom of kadootjes, het familie gevoel zo rond de kerstboom of gezellig gourmetten.Volgend jaar zit je weer hier ( ja dat kan ik nu nog wel zeggen tis nu nog 2013) en ben je met je familie aan het gourmetten . Zal de groeten van je overbrengen aan de collega's !! veel plezier !!

  • 29 December 2013 - 17:55

    Fenna:

    Hey broertje,

    Super leuk om je verhaaltjes zo te lezen. Nu weten we wat je van kerst vind, maar ben wel heel erg benieuwd hoe oud en nieuw in Sidney is!!

    XXxxXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maurice

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 5115

Voorgaande reizen:

04 Juni 2015 - 12 December 2015

Thailand

24 Januari 2015 - 04 Juni 2015

Australie 2

12 December 2014 - 24 Januari 2015

Nieuw Zeeland

10 December 2013 - 10 December 2014

Australië

Landen bezocht: