Februari 2014: 01-02-14 t/m 28-02-14 - Reisverslag uit Renmark, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu Februari 2014: 01-02-14 t/m 28-02-14 - Reisverslag uit Renmark, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu

Februari 2014: 01-02-14 t/m 28-02-14

Door: maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

16 Februari 2014 | Australië, Renmark

01-02-14
Gefeliciteerd moeders! hoop dat je blij bent met het gezamenlijke cadeau.

Vandaag hebben we wat boodschappen gedaan en ook een werkbroek gekocht aangezien we aardig vies zullen worden... en voor de rest in het zwembad van het caravanpark gehangen. S'Avonds hebben we na het eten een film gekeken, maar ze hebben hier om de 8 minuten een reclame van 1 minuut echt verschrikkelijk. Dit viel ons niet op bij Andy en Debby thuis aangezien die een soort film1 pakket hadden...maar goed je komt nooit echt in het verhaal op deze manier.

02-02-14
Vandaag niet veel meer gedaan dan in het zwembad gezeten. Was vandaag 45 graden dus je kon ook niet veel doen. Je voeten verbrand je als je op zand of steen loopt of eigenlijk wat dan ook. Je kan bestek letterlijk pakken en je vingers verbranden. En we hebben ook ondervonden als je je vinger brand aan de pan je eerste reactie water is....echter is het water dat uit de leiding komt ook nog een letterlijk kook en je je vingers dus vervolgens weer verbrand! Echt bizar hoe heet alles hier wordt. Ik heb zelfs me rug verbrand, omdat ik op een stoel ging zitten waarvan een stukje van de rugleuning van ijzer was!. Na het eten moesten we om 19:20 melden bij het werk. Er werd ons uitgelegd dat we op de harvester moeten letten of die wel goed alle druiven uit de bosjes schudt en niet te veel kapot maakt of juist te veel druiven uit de machine laat vallen. Je bent eigenlijk gewoon de extra paar ogen van de chauffeur van de harvester of alles goed gaat. Na een uurtje uitleg kon ik weg en ging aron op voor zijn eerste werkdag. Ik ga dan morgen en daarna weer aron enz...

03-02-14
Om half elf s'ochtends belde aron mij of ik hem kon op halen. Hierna is aron naar bed gegaan en ben ik boodschappen wezen doen. Om 18:30 moest ik beginnen....

04-02-14
Ik had gelijk een mooie dienst te pakken aangezien ik pas klaar was om 14:00 (19,5 uur). En je wordt plakkerig van die shit druiven ongelooflijk... Als ik tegen een muur had gesprongen zou ik blijven plakken, Ik zou als spiderman tegen gebouwen kunnen lopen, ik had zelfs mee kunnen doen in de video clip van lionel richies - dancing on the ceiling zonder trucage. Zelfs me oogleden bleven zelfs een beetje kleven. Maargoed ik ben weer thuis en aangezien het al middag is ga ik dan ook maar niet slapen. Ik ben met kleding en al onder de douche gesprongen om alle plakzooi eraf te krijgen wat gelukkig ook aardig lukte. Om 17:00 weer gegeten en vervolgens kon aron weer om 18:00 beginnen. ik heb wat afgewassen en opgeruimd en wat tv gekeken.

05-02-14
Wakker om 13:00 en vervolgens weer boodschappen gedaan. Daarna gekookt en weer aan het werk om 18:30...
ma: 10-02-14
Vandaag was ik om 15:00 klaar dus nu gewoon precies 20 uur gewerkt. En aron en ik kunnen gewoon wisselen om de dag, maar deze mannen moeten gewoon elke dag aan de slag...hoe ze doen weet ik niet..misschien gaat er wel stiekem een rits narcotica in, maar ik vindt het knap van ze. Bij aankomst thuis weer gedoucht en kleding gewassen. Na het eten een filmpje gekeken en rond 23:00 naar mijn nest.

06-02-14
Vandaag klaar om 13:00 dus (18,5 uur) gewerkt. Bij aankomst thuis even wat gegeten weer onder de douche met kleding aan en deze vervolgen weer aan de waslijn. Ik ben deze keer toch maar ''even'' op bed gaan liggen...maar werd vervolgens wakker gemaakt voor het avond eten :P Daarna de afwas gegaan en wat op de computer gezeten terwijl aron weer wegkon.

07-02-14
Lekker uitgeslapen tot 13:00. Gegeten, gedoucht, gekookt en weer aan het werk om 19:00.

Za: 08-02-14
Vandaag klaar met het werk om 12:00 (17 uur dus zit progressie in) Weer even op bed gaan liggen, maar dit werd weer tot het avond eten :P Nadat aron weg was en de boel weer opgeruimd heb ik de wolf of wallstreet gekeken. Echt een leuke film aanrader dus !

Zo: 09-02-14
Wakker om 12:00. Eten, douchen, avond eten voorbereiden en weer om 19:00 melden bij het werk. Gelukkig hebben de 2 tractor bestuurders en de harvester chauffeur een beetje dezelfde droge humor als Ies dus ik vermaak me wel (groetjes bij deze aan Ies mis je ouwe makker) ..

Ma: 10-02-14
Vandaag klaar met werk om 15:00 (20 uur)

Di: 11-02-14
Vandaag gewoon pas wakker geworden om 17:00!!! Snel even gedoucht, brood gesmeerd. (dit is ook letterlijk een brood) als je dacht dat ik thuis op het werk al veel at. Hier gaan er dus 24 boterhammen mee :P:P. Vervolgens weer begonnen om 20:00.

Wo: 12-02-14
Vandaag thuis om 13:00 (17 uur werk) Het had een uur korter kunnen zijn, maar er brak een stang af van de harvester. En dit was pas de eerste keer dat er iets stuk ging bij mijn dienst... bij die van aron zijn is er al een wiel gebroken van de harvester. Een tractor wiel die voorbij kwam rollen. en een kapotte stang voor het schudden van de druiven. Thuis weer douchen, slapen tot het avond eten en daarna weer even op de computer en tv.

Do: 13-02-14
Vandaag heb ik eindelijk china airlines gebeld aangezien ze bij australian backpackers belachelijke data hebben geboekt voor mijn vluchten naar nieuw zeeland en de vluchten terug naar huis. Ik heb expliciet aangegeven een jaar weg te gaan, maar mijn vlucht stond gepland voor juli! Ook de vlucht naar nieuw zeeland die ik aan het einde van het jaar ergens wilden stond op 16 maart gepland. Na een leuk gesprek met een chinees die engels praat (of in iedergeval wat er voor moet doorgaan)...heb ik het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen...hoop ik althans heb nog geen bevestiging gehad per mail dus daar kom ik nog op terug...) Om 20:00 kon ik weer aan het werk. Vanavond is het voor de verandering gaan regenen (was al bijna vergeten wat dat was)... Rond 01:00 werd de boel afgeblazen aangezien de regen de suikerwaarde van de druiven gaat aantasten (dit komt gemengd terecht in een bak die de tractor voortrekt waar de harvester het in spuit) en vervolgens giet de tractor chauffeur het in een vrachtwagen die in de buurt staat. Er moest dus gestopt worden...Ook de dag na een regenbui zijn we vrij aangezien al de druppels eerst moeten verdampen/wegwaaien...

vr: 14-02-14
Vandaag zijn we dus vrij ivm de regen. Dus maar de caravan opgeruimd en de tent geveegd en opgeruimd. In de avond nog even op skype met moeders.

Za: 15-02-14
Vandaag zijn we even naar een lokaal voetbalveld gegaan met de bal die ik hier bij aankomst heb gekocht. Echter na een dikke 15 min klapte de bal al uit elkaar...Nu was het geen topkwaliteit, maar dan alsnog wel erg snel (weet niet of de warmte ermee te maken heeft gehad..) we hebben daarna maar boodschappen gedaan en ik ben met de bal terug gegaan naar de zaak waar die vandaan kwam en kreeg zelfs zonder bal gelukkig een nieuwe. Even zien hoe lang die het gaat volhouden. Bij aankomst thuis trok aron het midden console open van de auto.... Toen kwamen we tot de ontdekking dat een blikje cola die ik er een weekje geleden heb ingezet gewoon uit elkaar geklapt was (kan je nagaan hoe heet het in die auto wordt...) Helaas zaten alle auto papieren in de bakje dus die hebben nu even lekker gezwommen... weten die papieren ook eens hoe ik me voel elke dag met die plakkerige rot druiven :P.
Tegen de avond waren we nog steeds niet gebeld, wat ook wel logisch was aangezien alles nog behoorlijk vochtig was. We hebben in de avond toen samen the hobbit 1 gekeken.

Zo: 16-02-14
Vanmiddag werd aron opgebeld om weer te werken om 21:30. Ik heb de midden console schoongemaakt en de auto schoongemaakt en de natte papieren te drogen gelegd... hopelijk zijn die nog een beetje goed te krijgen.... Na het avond eten wat hier nu afgewisseld wordt tussen de rijst,bonen,tonijn en de gebakken aardappels met worstjes (die het langzaam maar zeker gaan winnen van de rijst) kon aron de boterhammetjes gaan smeren en kon ik eindelijk eens even dit dagboek bijwerken... (alhoewel ik het eerder een weekboek kan noemen maar goed ik probeer het zo goed mogelijk bij te houden)

Ma: 17-02-14/18-02-14
Vandaag werd ik opgebeld om de uren van de afgelaste avond in te halen. We begonnen om 04:00 s'nachts en waren alweer klaar om 08:00 uur. De machine hoefde ook niet schoongemaakt te worden ivm dat de waterdruk pomp defect was. Ik was dus alweer thuis om 08:20.

Groetjes iedereen! en geniet van het Nederlandse weer ;):P

Wo: 19-02-14
Vandaag begonnen met werk om 20:30.

Do: 20-02-14
Weer terug van werk om 07:00.

Wo: 21-02-14
Begonnen met werk om 20:00.

Do: 22-02-14
terug van werk om 04:00.
En inmiddels zijn mijn dagen dat ik s'nachts niet hoef te werken ook veranderd in het ritme s'nachts leven en overdag slapen...

Vr: 23-02-14
Begonnen met werk om 20:00.

Ma: 24-02-14
Terug van werk om 13:00 (17 uur dus) Na aankomst heb ik bij mijn werkgever gaatjes geboord in een 1 en 2 dollar munt om vervolgens te kijken of ik met een visdraad deze in een cola automaat kan doen en kijken of ik ze weer terug kan vissen. (als ik visdraad heb laat ik nog weten of het gelukt is ;)

Di: 25-02-14
Werken om 19:00.

Wo: 26-02-14
Terug van werk om 10:30 (totaal 15,5 uur)

Do: 27-02-14
Vandaag waren we vrij.

Vr: 28-02-14
Werken om 18:30.

  • 16 Februari 2014 - 12:49

    Laura Willemsen:

    Ha Maurice,

    Wat een belevenissen weer , en wat een uren maak jij en wij maar klagen als we een uurtje extra moeten werken.En zijn we wat blij als het vrijdag is en 30-32 uur hebben gewerkt dat maak jij in 2 dagen al. Heel veel plezier nog en ik kijk alweer uit naar je volgende belevenissen leuk om de foto's de te zien op FB. Groetjes Laura

  • 16 Februari 2014 - 12:57

    Maurice Vd S:

    Hoi Laura, ja die uren is hier wel heel bizar ja. eerste week 75 uur, maar die gasten waar ik mee werk die hebben dus gewoon rond de 125 uur! dat is pas gekken werk. Doe je iedereen van de linnenkamer morgen weer de groetjes.. zag nog op fb de foto's van deborah (als ik het goed heb) met die muts op haar hoofd :P. leuk dat zij weer terug is bij jullie. Weer wat leven in de brouwerij. Ook de groetjes aan de andere tafel met de ochtend pauze. Geniet nog even van je weekend. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maurice

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 5121

Voorgaande reizen:

04 Juni 2015 - 12 December 2015

Thailand

24 Januari 2015 - 04 Juni 2015

Australie 2

12 December 2014 - 24 Januari 2015

Nieuw Zeeland

10 December 2013 - 10 December 2014

Australië

Landen bezocht: