Mei 2015: 10-05-15 t/m 31-05-15 - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu Mei 2015: 10-05-15 t/m 31-05-15 - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu

Mei 2015: 10-05-15 t/m 31-05-15

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

31 Mei 2015 | Australië, Tamworth

Vr: 01-05-15
Glen geholpen met de flexi coil. Dit is een machine om het land om te spitten en tegelijkertijd te zaaien. De punten moesten er af en gelast worden voor stevigheid.

Za: 02-05-15
Ik heb vandaag alle punten van de flexi coil gelast en en tim heeft een nieuwe voederbak gemaakt en gelast voor het hooi voor de koeien. Aan het einde van de middag weer alle punten er op gemonteerd.

Zo: 03-05-15
S’middags met een vriend van glenn wezen jagen op zwijnen van 3 tot 6.
We jaagden met een groep van 4 honden de zwijnen over een heuvel en aan de andere kant stonden diverse schutters om er een zooitje neer te schieten. De honden hadden er bij elkaar 6 en de schutters 10.

S’avond naar glen & janice geweest en hebben we als opwarmertje een paar duiven geschoten om vervolgens wat kangeroes neer te schieten. Zowel ik en Tim hadden er beide 5 geschoten.

Ma: 04-05-15
Kangoeroe schedel koken.
Daarna naar Tamworth gereden voor repareren instrument cluster.

Di: 05-05-15
Vandaag om 04:00 bij mick vandaan vertrokken om zwijnen te jagen een uur verder op. Tot half tien rond gereden, amar niks gezien. Daarna met een geweer een heuvel opgelopen met de honden er bij. Hier een zwijn gevangen met de hond en een neergeschoten. Rond de 35 kg. Om 11:00 waren we weer terug bij mick en zijn we met zijn boot en wat biertjes gaan vissen op lake keepit. Hier hebben we gevist t/m 16:00. En hebben we enkel 1 karper gevangen die ook nog eens dood moest, omdat het een vis is die niet in Australie thuishoort.
Om 18:00 nog bij mick wat na gepraat en gedronken en vervolgens naar huis gereden. Snel nog even wat eten koken en vervolgens vroeg naar bed toe.

Wo: 06-05-15
Alle spullen vandaag inpakken en de auto klaar maken voor vertrek. Daarna nog het huis schoongemaakt en daarna een kratje bier en cider cadeau gedaan aan deze fantastisch mensen. Vervolgens begin middag vertrokken naar Tamworth om het instrument cluster voor de auto op te halen die was gerepareerd voor 251$. Vervolgens verder gereden naar Sydney en na een goed uur rijden gestopt bij een mooie camping plekje.

Do: 07-05-15
Vertrokken rond 09:00 en in Sydney, manly gearriveerd om 15:00. Even wat boodschappen gedaan en geparkeerd bij een voetbal parkeer plek waar je een gratis warme douche hebt :D

Vr: 08-05-15

Za: 09-05-15
Bioscoop naar Furious 7

Zo: 10-05-15
Kijker voor de auto

Ma: 11-05-15
2 kijkers voor de auto

Di: 12-05-15
Kijken of we een blue slip konden krijgen voor de auto. Daarna de gordels afgesteld en een niet rubber voor de gaspendaal en wat roest weg gewerkt.

Wo: 13-05-15
Vandaag de duitsers opgezocht bij de opera house (waar we samen de westkust mee hebben gereisd) Beetje ronde gelopen en wat gedronken bij een ierse pub. Daarna wat gegeten en naar hun hostel geweest om wat drankjes te nuttigen. S’an
vonds om 10 uur weer met de ferry terug naar Manly gegaan.

Do: 14-05-15
Vandaag de voor ruit van de auto laten vervangen. Deze kan ik gelukkig gedeeltelijk op de verzekering laten vergoeden.

Vr: 15-05-15
Vandaag de blue slip halen bij een rare Armeen die de auto wel erg goed keurde.
Daarna de remmen aangepast, achterlicht bij het achter-kenteken vervangen.
De ruitenwissers vervangen en wat olie weg gepoetst uit het motorblok.
Daarna weer terug gereden en goedgekeurd voor 80$.

Za: 16-05-15
Weer een kijker die de auto wel wilt maar niet alle spullen.

Zo: 17-05-15
Vandaag alle spullen van de auto los op gumtree gezet aangezien iedereen de auto wel wilt, maar niet alle spullen.
Daarna de auto een beetje opgeruimd. Weer een kijker gehad die alleen de auto wil.

Ma: 18-05-15
Vandaag naar een internet café gegaan om eindelijk alle foto’s te uploaden, maar zelfs hier is het internet te traag voor woorden.

Di: 19-05-15

Wo: 20-05-15

Do: 21-05-15
Wandeling gedaan met Tim van Bondi naar Coogee

Vr: 22-05-15
Tim af gezet op het vliegveld en daarna naar de bibliotheek geweest voor wat internet.

Za: 23-05-15
Gedoucht, tas ingepakt, auto opgeruimd, En verkocht om 10:00.
Ze hebben de auto nauwelijks echt goed bekeken en betaalen me eigenlijk gelijk 4500 (na dat deze jongen al 1000 had aanbetaald twee dagen geleden).
Zo snel mogelijk naar de ferry en naar het centrum van Sydney. Hier weer afgesproken met Andrew die ik had ontmoet in Cairns. S’avonds uit eten geweest met hem en twee meiden.

Zo: 24-05-15
Vandaag met de ferry naar Manly en wat souveniers gehaald.

Ma: 25-05-15
Weer uit eten geweest bij Lentel met Andrew en de meiden

Di: 26-05-15
Vandaag twee externe schijven gehaald voor al me foto’s en s’middags begonnen aan me blog om zelf zonder organisatie naar/door Australie te reizen.

Wo: 27-05-15
Van 10:00 tot 16:00 aan de blog gewerkt.

Do: 28-05-15
Me verzekeringen opgezegd hier en me reisverzekering verlengd.
Nog wat ditjes en datjes gedaan.

Vr: 29-05-15
Vandaag me ticket omgezet naar 04-06-15 voor de vlucht naar Bangkok.

Za: 30-05-15
Vandaag me tas herindelen en wat pullen er uit die met de post terug gaan naar huis. Ik wil echt zo licht mogelijk reizen deze keer. Ook nog wat bestanden ge-update op de externe schijven.

Zo: 31-05-15
Vandaag me dagboek bij gewerkt tot (vandaag dus). Dit wordt waarshijnlijk de laatste keer tot eind december. Ik verwacht tot midden december door Zuid-oost-Azie te reizen. Ik zal het dagboek weer blijven bijhouden, maar het zal dus wel even duren voor dat deze er op staat.

Sorry voor alle spelfouten en misschien dingen die niet echt heel makkelijk lezen, maar ik schrijf alles vrij snel en heb een Engelse versie van word. Spellingschecks gaan dus niet op :P

Groetjes aan iedereen in Nederland. (en nee het is hier niet warm, maar koud :P)