April 2015: 01-04-15 t/m 30-04-15 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu April 2015: 01-04-15 t/m 30-04-15 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu

April 2015: 01-04-15 t/m 30-04-15

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

31 Mei 2015 | Australië, Surfers Paradise

Wo: 01-04-15
Terug naar Cairns gereden. Weer P.J.O’brian gegeten en bij de lagoon gezeten.

Do: 02-04-15
Diverse watervallen gezien en vervolgens gecampeerd bij Ingham. Met duiken twee keer een zonnenbril gevonden :P

Vr: 03-04-15
Vandaag weer twee watervallen gezien waaronder de mlla mulla waterval die de hoogste is van Australie.

Za: 04-04-15
Weer net voor Townsville gecampeerd.

Zo: 05-04-15
Doorgereden naar Airlie beach waar we aankwamen rond 18:00

Ma: 06-04-15
Om 07:00 op de boot gegaan van Peter. Deze man verhuurt de boot aan backpackers en leert ze ook duiken. Eerste dag naar white have beach geweest wat erg mooi was. Ook hebben we nog een goed uur gesnorkeld waarna we vervolgens het anker hebben uit gegooid.

Di: 07-04-15
Vertrokken naar turtle bay. Hier een intro duiken gedaan en ook een eerte duik.
De eerste duik was ongeveer 5m diep, maar om in balans te blijven was lastiger dan ik dacht.

Wo: 08-04-15
Laatste dag op de catamaran. Vandaag naar daydream island geweest en hier weer een vergelijkbare duik gedaan. Rond 16:00 waren we weer terug aan land en hebben we gecampeerd bij nomads.

Do: 09-04-15
‘’telefoon gevonden’’ Ongeveer 3 uur gereden naar mackay waar we hebben ge-offroad. Eerst een offroad weg door de bossen en later op de dag in de duinen waar we de auto helemaal klem reden in een diepe plas. Gelukkig werden we er uit gesleept na een uur door een voorbij komende auto. S’avonds hebben we in de duinen gecampeerd en een groot vuur gemaakt.

Vr: 10-04-15
Vandaag 5 a 6 gereden naar het plaatsje 1770.

Za: 11-04-15
Op het strand gelegen bij 1770. Daarna naar een piercing shop geweest waar tim een piercing nam en merle een tattoo.

Zo: 12-04-15
Surf borden gehuurd bij 1770. Rond 16:00 zijn we weer vertrokken.

Ma: 13-04-15
Bij hervey bay boodschappen gedaan en gecampeerd bij yha.

Di: 14-04-15
Eerst vroeg naar de eerste hulp voor tim’s oor die een infectie had. De tickets voor fraser island verzet van 09:00 naar 12:30. Na een goede 3 uur op fraser zijn we helemaal naar het noorden gereden waar we hebben gecampeerd. (fraser island is s’werelds grootste zand eiland die alleen gangbaar is met een 4x4 auto.)

Wo: 15-04-15
Vandaag alle meren bekeken die echt bizar schoon blauw waren. S’avonds gecampeerd in het hoge bomen bos.

Do: 16-04-15
Nog wat meertjes bekeken en daarna een beetje rondgereden voor de grap.
Aan het einde van de dag gecampeerd op een heuvel in de duinen.

Vr: 17-04-15
Vandaag vroeg vertrokken van fraser. De auto een goede douche gegeven in de wasserette van al het zand en zoutwater. S’middag vroeg camp opgezet in de buurt van sunshine coast.

Za: 18-04-15
Merle afgezet in hostel blue tongue in Brisbane. Hier zijn we zelf ook verbleven met de auto. S’middag weer door Brisbane gewandeld en een vriend gezien die eerder al in Cairns met ons was. Rond 18:00 gegeten en wat drank gehaald. Daarna goed vermaakt in het hostel.

Zo: 19-04-15
Vandaag rond 12:00 vertrokken naar Surfers paradise. Hier rond 19:00 vertrokken en een camping plek opgezocht. Surfers paradise is een stad die recht aan het strand is gebouwd en aanvoelt als miami.

Ma: 20-04-15
Vandaag naar Byron bay gereden en wat rondgekeken. Hier hebben we een band gebalanceerd die wat lood was verloren. Boodschappen gedaan en vervolgens naar nimbin gereden. Hier op een grasveldje de tent uitgezet.

Di: 21-04-15
Vandaag door het stadje gelopen waar je overal wordt aangesproken voor wiet en koekjes…. (nimbin is een bekend hippie dorpje in australie)

Wo: 22-04-15
Vandaag vertrokken en naar Coffs harbour gereden. Hier bij een wrecker een nieuwe lamp gekocht en nog twee kleine dingetjes van een andere patrol getrokken.
Daarna net buiten coffs harbor gecampeerd.

Do: 23-04-15
Vertrokken naar Armidale. Ongeveer 80km voordat we daar waren weer kamp opgezet. Prachtige rit hier naar toe wat er veel leek op gedeeltes uit nieuw zeeland. Ook nog een stel de weg weer opgeduwt die met auto en al in een oud slootje reden :P

Vr: 24-04-15
Gearriveerd bij Glenn en Janice op de boerderij in Gunnedah. Even bij gepraat en gedoucht in mijn ouwe farmhouse. Daarna bier gehaald en heel de avond met ze allen gedronken. Rond 01:00 nog met een zoon en een hond op zoek naar zwijnen, maar er werd alleen een kangeroe gevangen :P

Za: 25-04-15
Uitgeslapen en even geholpen met vee verplaatsen.

Zo: 26-04-15
Rond 10:00 begonnen met de auto schoonmaken en poetsen. Rond 16:00 gestopt.

Ma: 27-04-15 t/m 28
Poetsen, velgen spuiten, versnellingsbak olie, putjes verven, dak poetsen, roof rack spuiten, en een paar dingetjes voor de auto gesnaaid bij een wrecker.

Wo: 29-04-15
Auto op gumtree gezet.

Do: 30-04-15
Glenn geholpen met vee verplaatsen en grote keien van het land opgeruimd. S’avonds mee gegeten bij glen & janice