Maart 2015: 01-03-15 t/m 31-03-15 - Reisverslag uit Perth, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu Maart 2015: 01-03-15 t/m 31-03-15 - Reisverslag uit Perth, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu

Maart 2015: 01-03-15 t/m 31-03-15

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

31 Mei 2015 | Australië, Perth

Zo: 01-03-15
Om 06:00 dus vertrokken en toen naar de andere kant van het nitmiluk nt park gereden waar je ook aardig kon zwemmen bij een waterval. Rond 14:00 vertrokken naar het kakadu nt park. Om 17:30 gearriveerd in Jabiru, maar eigenlijk is er niet veel te zien in dit park. Dus maar een plekje opgezocht om te camperen.

Ma: 02-03-15
Vandaag met een vliegtuigje over kakadu heengevlogen. Echter was dit wel een beetje teleurstellend aangezien er wat regenval was bij de watervallen die we juist wilden zien en de pilot er niet door durfde te vliegen. Dus was eigenlijk heel de vlucht voor niets ondanks dat we nog wel wat andere water vallen hebben gezien maar goed… Voelde als of ik was bestolen.
Hierna naar een rust plekje gereden net voor het einde van het park waar we hebben overnacht.

Di: 03-03-15
Vandaag naar Jumping crocodile tour gegaan Hier ga je voor 40$ aan boord en is er iemand die met een lange stok en een stuk varkensvlees aan een touw wat in het water spettert. Hierna komt er vervolgens een krokodil die uit het water schiet en het probeert te grijpen.
De gids was erg fijn met zijn humor en enthousiasme en vond zijn baan overduidelijk erg leuk. Hierna zijn we door gereden naar Darwin en hebben we voor 11$ per persoon een caravan parkje opgezocht.

Wo: 04-03-15 t/m 06-03-15
Beetje gerelaxed in het zwembad en de grill van de auto gespoten.

Za: 07-03-15
‘’

Zo: 08-03-15
Geen idee

Ma: 09-03-15
Awning en roofrack gekocht van iemand op de camping. Ook zijn jerrycan gekregen.
Ook rijd er nu een duitser met ons mee die we hadden ontmoet in het caravan park die mee wilden rijden naar uluru.

Di: 10-03-15
Vandaag In Litchfield nt park gezwommen en wat rondgelopen. Super mooi park met mooie pools en watervallen. Aan het einde van de dag op een mooie camping gecampeerd en nog even de rooftop tent gespoten.

Wo: 11-03-15
Vandaag weer in Lithcfield wat pools bekeken en in gezwommen en bij 1 een coole sprong gevonden van ongeveer 6-7 meter. Net naast een waterval.
Aan het einde van de dag weer gecampeerd bij hetzelfde plekje als gisteren.

Do: 12-03-15
Vandaag naar Mataranka gereden waar we hebben gezwommen in wat mooie hot pools.

Vr: 13-03-15
Vandaag 600km gereden richting Tennant creek. Net daar voor hebben we gecampeerd.

Za: 14-03-15
Bij tenannt creek een douche gevonden bij een meertje en hier dan ook gretig gebruik van gemaakt. Bij het tankstation afscheid genomen van de 2 duitsers die al sinds karajini achter ons aan rijden. En de duitser van Darwin gaat wel met ons mee verder. Vandaag nog een 600km verder gereden naar alice springs en onderweg nog wat onderdelen en kenteken platen van kapotte auto’s langs de weg getrokken.
In Alice Springs wat gegeten bij de mcdonald en wat gepraat met een paar Israeliers die hier ook rondreizen. Rond 23:00 de tent open geklapt net buiten alice springs.

Zo: 15-03-15
Vannochtend nog even wat brood gehaald, monopoly gekocht en vervolgens 480km naar uluru gereden. 4km voor dat we bij ons campeerplekje waren kregen we ineens een klapband en moest deze helaas dus vervangen worden met ons reserve wiel. Na 4km ons kamp opgezet .

Ma: 16-03-15
Vandaag om 05:00 op om om 06:00 de zonsopkomst bij uluru te zien. Dit was eigenlijk niet heel bijzonder…. Om 07:45 begonnen aan de klim op Uluru. Dit koste me een klein uurjte en na wat foto’s zijn we naar de olgas gegaan (andere rots formatie)
Rond 17:00 weer terug bij uluru voor de zonsondergang. Deze was overigens wel aardig. Vlak hierna zagen we weer de israeliers die we eerder hadden ontmoet en die wisten nog wat mensen die een reserve band hadden. Rond 20:00 hebben we die ontmoet, maar die wilden er veel te veel geld voor hebben. Wel gelijk daar ook gratis gecampeerd :D.

Di: 17-03-15
Vertrokken naar Kings canyon. Hier de Kathleen springs wandeling gedaan en daarna naar een campeer plek gegaan met een prachtig uitzicht over de regio.

Wo: 18-03-15
Vannoctend om 05;00 vertrokken naar de kings canyon walk. En Hier zijn we om 07:15 aan de wandeling begonnen. Rond 09:15 waren we weer terug, maar het was wel een erg mooie wandeling waar ik weer een hoop foto’s heb gemaakt.
Hierna weer gratis gedoucht bij een camping en daarna 155km over een verschrikkelijke dirt road gereden naar alice springs. Hier kwamen we gelukkig weer aan om 16:00. Hier een nieuwe band gevonden voor 100$ kant en klaar op de velg. Daarna getankt en weer bij mcdonald’s gegeten. Hierna weer naar hetzelfde campeer plekje gegaan waar nu wat aboriginals stiekem goon aan het drinken waren (4l goedkoope wijn) . Rond 22:00 waren ze weg en om 23:00 gingen we zelf naar bed.

Do: 19-03-15
Vandaag om 07:30 op en rond 08:30 naar de supermarket gereden voor eten, drinken en ijs voor in de eski. Hier afscheid genomen van de Duitser die naar Adelaide gaat en om 10:00 reden we weg. Na 500km weer in Tennant creek waar we weer even gedoucht hebben, getankt en gewisseld van bestuurder. Hierna heb ik nog van 17:00 tot 23:00 gereden tot net voor mount Isa waar we hebben gecampeerd.

Vr: 20-03-15
Gereden tot carter towers tot 22:00

Za: 21-03-15
Naar Townsville en gecampeerd net buiten Townsville

Zo: 22-03-15
Naar Cairns gereden en rond 14:00 ingecheckt in de lazy duck. Erg gezellig hier en zoals in elk hostel weer te veel gedronken :P

Ma: 23-03-15 t/m 29-03-15
Slapen, eten bij P.J.O’brian, te veel drinken en vervolgens weer..

Ma: 30-03-15
Naar cape tribulation gereden met twee meiden uit het hostel. In het Daintree rainforest een wandeling gemaakt over het strand. Vervolgens gecampeerd bij een camping.

Di: 31-03-15
Wandeling naar een swimming pool gedaan en vervolgens over een 4wd weg gereden richting cooktown. Onderweg nog een mooie waterval gezien. Ongeveer 10-15 voor cooktown camp opgezet bij een prachtige locatie op het strand.