September 2014: 01-09-14 t/m 30-09-14 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu September 2014: 01-09-14 t/m 30-09-14 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu

September 2014: 01-09-14 t/m 30-09-14

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

12 September 2014 | Australië, Adelaide

Ma: 01-09-14
Vandaag hun wifi mogelijkheden gebruikt voor het uploaden van me foto’s. Ook nog een anwb verzekering afgesloten. Rond 18:00 vertrokken na een hostel aangezien door de nieuwe regels voor gastgezinnen vreemde mensen niet meer zomaar mogen verblijven in je huis (wat ook begrijpelijk is) Ik ben hierna naar sunny’s hostel in de stad geweest. Hier heel de avond met een Colombiaanse gozer gepraat.

Di: 02-09-14
Vandaag samen met Juan (Colombiaan) wat gratis leenfietsen opgehaald en naar het art gallery, museum, botanic gardens, en een heuvel geweest waar je de stad een beetjes kon overzien. Hierna snel de fietsen teruggebracht aangezien we al 10 minuten te laat waren, maar gelukkig waren ze nog open.
S’avonds zijn we nog ergens wat wezen drinken met een meisje die hij had leren kennen via couchsurfing.

Wo: 03-09-14
Vandaag voedsel en drinken ingeslagen voor 2 weken. (voornamelijk blikken bonen/rijst. Ook nog een tenje en een matje gekocht en motor olie. Aangezien ik van Adelaide naar Perth rijd en me daar wel een beetje in ergist had hoe ver het is (een kleine 4000km). En zeker de route die ik neem helemaal langs de kust. Rond 18:00 samen pasta gemaakt/gegeten met Juan en dat meisje. Daarna buiten op het terras van het hostel met een paar Engelsen en de hostel eigenaar tot diep in de nacht zitten drinken en blowen. Ik heb nog nooit zo hard gelachen in me leven om de simpelste dingen en gesprekken.

Do: 04-09-14
Vandaag om 10:00 uit het hostel vetrokken terwijl ik waarschijnlijk nog steeds te hoog promillage had om te rijden :P maar goed…. Nog snel even een bosje bloemen gekocht voor me ‘’oom andy en tante debby’’. Afscheid genomen en om 12:00 weggereden richting de Barossa valleys. Aangezien het nu winter is en er geen druif te bekennen is plus het feit dat ik die werk heb gedaan voor een kleine 3 maanden… vond ik er niet veel bijzonders aan. Na een half uurtje ben ik da nook maar doorgereden naar Port augusta waar ik aankwam om 17:00 precies op tijd om te tanken. (was in de tussentijd ook nog aangehouden voor een alcohol test, maar dat was gelukkig al weer uit me systeem). Via een app die ik heb gekocht (wikicamps) heb ik een gratis camping locatie opgezocht 40 minuten van Port augusta (iron knob). Hier heb ik wat gekookt en me tentje opgezet om 18:00. Rond 18:30 was het al pikke donker dus was ik precies op tijd. Totaal km: 461.

Vr: 05-09-14
Rond 08:45 vertrokken richting Wyella. Dit was overduidelijk een mijnstadje ivm met alle omliggende Bergen en de duure auto,s en mooie huizen. Daarna doorgereden naar Port Lincoln waar ik rond 12:30 aankwam. (hier gaan andy en debby altijd met de hele familie op vakantie) Wat ik ook goed begrijp… als je even rondrijdt stikt het van de mooie luxe huizen. Dit is overduidelijk de bloemendael van South Australia. Rond 14:30 vertrokken richting streaky bay waar je enkel en alleen binnekomt als je een streaker bent…… nee hoor ;):P
Aangezien hier alleen betaal campings waren heb ik me tentje maar opgezet net buiten het dorp tussen wat struiken waar me auto en tent mooi tussen pasten.
Hier een blik bonen met brood weggewerkt en de tent snel opgebouwd aangezien ik al helemaal werd lekgestoken door de muggen. Rond 19:15 lag ik kant en klaar in me tentje. Eind totaal km: 1160. Goede nacht!

Za: 06-09-14
Vannochtend rond 09:30 vertrokken nar streaky bay waar ik al bijna was. Hier heb ik een bezoekje gebracht aan de replica van de grootste witte haai ooit gevangen met een hengel. De haai is/was 1520 kg met enkel een 24kg lijn. Na 5,5 uur hadden ze de haai eindelijk binnen.
Hierna even getankt en naar Ceduna gereden. Hier 1,5 uur laten aangekomen weer even getankt aangezien het wel aardig goedkoop was. Dit was overduidelijk een bong stadje. (scheld word voor aboriginals, en nu niet zeggen dat ik je nooit iets geleerd heb ;):P). Dus weer snel vertrokken richting head of bights. Hier kwam ik aan na ruim 200km en na 15$ te hebben gelapt kon ik eindelijk de befaamde walvissen kijken. En die mochten er ook zijn ook. De locatie was prachtig, net als de walvissen overigens. Na diverse foto’s te hebben gemaakt en meerdere slangen ontweken (ja echt) ben ik weer vertrokken. Na 20 km was er gelukkig weer een tankstation aangezien ik bijna leeg was. Na nog eens 100km en diverse foto’s van de bunda cliffs (leek een klein beetje op sommige locaties rond de 12 apostles). Na weer 100km kwam ik aan bij de grens waar ik tankte voor 1,99$!! En ik grondig werd gecontroleerd of ik geen fruit groente enz bij me had. (aangezien je dit niet de staatsgrensen mee over mag nemen) Nadat mijn honing en knoflook was afgepakt mocht ik weer verder. Angezien het nu al begon te schemeren heb ik dia mijn app weer een gratis camping locatie opgezocht. Hier stonden nog wat caravans en campers en rond 19:00 stond me tentje weer en had ik gegeten. Km totaal nu: 1875.

Zo: 07-09-14
Vannochtend vrij laat wakker, omdat ik vrij slecht had geslapen, omdat de caravan van de buren kraakt ;) maar vooral omdat het zo hard waaide en mijn 20$ tentje heen en weer zwiepte. Ik vertrok dus pas om 09-30-10:00. Bij het dorpje Eucha getankt en de tandjes gepoets. Hierna langs de dorpjes Madura, Cocklebiddy (gedoucht) en Balladonia gereden waar niet veel is behalve tankstation en douches. Hier ook over de langste rechte weg van Australie gereden (150km recht). Zoiezo voelt de afgelopen 2 dagen al aan als 1 lange rechte weg. Hierna heeft deze kilometer vreter doorgetoeft naar Norseman waar ik me tentje weer heb opgezet. Km totaal: 2451.

Ma: 08-09-14
Weer slecht geslapen vanwege harde wind en een 99.9% waterdichte tent. Dus de tent maar nat ingepakt en om 08:00 vertrokken naar Norseman. Hier getankt en de tandjes gepoetst. Nog even een foto gemaakt van de tin camels en daarna naar Kalgoorlie gereden waar de grootste goudmijn van West Australie ligt. Tussen Norseman en Kalgoorlie lagen overgiens ook 8 kleine mijnen. Hier in kalgoorlie wilde ik graag weer een helicopter vlucht over de mijn doen, maar helaas komen hier zelden mensen voor dus dat gaat hem niet worden ondanks dat ik wel me nummer had afgegeven mocht er toch iemand langskomen. In Kalgoorlie de stad een beetje bekeken en de nodige foto’s gemaakt van de mijnen. Ook heb ik in diverse work agencys gevraagd of ze weleens werk hebben voor de backpackers hier aangezien dit een soort urban myth is onder de backpackers…. En verrassender wijs zei ze dat ze dat wel zo nu en dan hebben. Ik weet dus nu al waar ik me tweede jaar ga werken;). Na wat bedrijfskaartjes en wat foto’s van de superpit ben ik vertrokken weer terug naar Norseman. Daar getankt en weer verder gereden naar Esperance. Eenmaal daar wilde ik me tent opzetten, maar omdat het zo hard waaide toch maar doorgereden naar het yha hostel hier. Totaal km: 3170

Di: 09-09-14
Vannochtend om 08:00 eruit douchen/eten en om 09:00 naar cape le grand nat. park. Hier heerlijk gratis naarbinnen gereden aangezien er niemand bij het huisje zat. Hierna naar de befaamde stranden geweest. Superwit en he zand piept net alsof je met je gympies in een sportzaal loopt. Na de strandjes heb ik de Frenchman berg beklommen. Het waaide hier echt belachelijk hard en het was bijna overantwoord om hem te beklimmen. Ik was na een dik uur en een aantal fraaie foto’s weer terug beneden. Hierna weer terug naar het hostel aangezien ik wat eten was vergeten. Om 14:00 vertrokken richting Hyden. (deze plek had ik eigenlijk moeten bezoeken vanaf Kalgoorlie maar door een beetje stommigheid deze route nu gedaan. Nu dan slnog via deze omweg er naartoe. Een kleine 40 km voor Hyden me uto geparkeerd en de tent weer opgezet. Vuurtje gemaakt en weer wat bonen gekookt. Goedenacht!
Eindstand km: 3780

Wo: 10-09-14
Vandaag stond in het teken van de verloren kilometers… eerst reed ik de laatste 40km nar Hyden voor de wave rock. Na een goed half uurtje reed ik naar Bremer Bay voor fitzgerald nat. park. Na 4,5 uur bleken er alleen de laatste kilometer maar gravel wegen te zijn. Dus was ik voor niks gekomen en kon ik gelijk door naar Albany. Maar dankzij google navigatie stuurde die me alsnog over een 16km lange gravel weg. Dankuwel!.
Hier in een hostel gedoken waar ik toevallig 4 nederlanders tegenkwam die ook allemaal net incheckten. Na het inchecken heel de avond lopen praten met een Deense gozer. Km totaal: 4490.

Do: 11-09-14
Vannochtend vertrokken met 1 van de nederlanders naar de tree top walk in Denmark. Na deze bezichtiging ben ik zelf verde gereden naar Perth maar halverweg begon mijn auto een beetje te sputteren en raard te doen. Toen die na een paar kilometer complete faalde en alleen nog maar 5 km per uur kon rijden ben ik snel omgekeerd naar een dorpje dat ik net was gepasseerd (Manjimup leuke naam..). Hier nog een garage gevonden die nog open was aangezien het net rond 5e was. Deze man had me naar zijn garage gesleept en vastgesteld dat het de brandstofpomp moest zijn. Hierna heb ik de locale anwb gebeld (had ik natuurlijk andersom moeten doen) en nadat die was gearriveerd en hetzelfde vaststelde zei hij dat ik moest zeggen dat de auto pas gerepareerd kan worden na 24 uur anders krijg je geen accomodatie vergoed. Ik de anwb weer gebeld en het verhaal verteld Die wilde ook nog even de monteur spreken en nadat die hetzelfde zei en waar de dichtsbijzijnde motel zat had de anwb al twee nachten voor me geboekt. Hier afgezet door de garage monteur en eenmaal aangekomen moet ik zeggen dat het aardige luxe was. Vroeg me altijd al af hoe die motels er nou uit zouden zien. Kingsize bed luxe kamer, foxtel op tv. Ik was dus superblij dat ik lid ben geworden nog geen 10 dagen geleden. Dat heeft zichzelf nu al dubbel en dwars terugbetaald aangezien een nacht hier 115$ is en een lidmaatschap maandelijk 15$ is. Na me spullen te hebben gedropt in me kamer ben ik ook maar gelijk in het restaurant uit eten gegaan (restaurant zit ook in het motel). Ik maak er nu maar gelijk het beste van ook:P Het eten was echt fantastisch. Kip met bacon/kaas/knoflook en als toetje een cheesecake met aardbeien saus en vanilla ijs…. Hmmm en uiteraard wat biertjes.
Na uitgebreidt gedineerd te hebben heb ik nog met wat locals wat biertjes gedronken. Eindstand km: 4720.

Vr: 12-09-14
Heerlijk geslapen vannacht. Enkel me dagboek weer bijgewerkt aangezien die zoals gewoonlijk weer 2 maanden achter loopt. Rond 17:00 me auto opgehaald die voor een bedrag van 265$ weer gerepareerd was. En gelukkig heb ik dus nog een nachtje in dit heerlijke motel.

Za: 13-09-14
Vertrokken rond 11:00 & om 14:30 gearriveerd in Perth, Morley. Hier woont Aron met nog 3 nederlanders een Ier, een Estlander en een Engelsman. Aron is op het moment 3 weken aan het werk ergens buiten Perth en heeft dus drie weken ergens anders accommodatie. Dit huis van hun wordt verhuurd ivm dat het in November tegen de vlakte gaat voor een nieuw appartementen complex. Ik ben direct bij aankomst met de Ier de pub ingegaan en heb daar de Est en de Engelsman leren kennen en dat er skimpies werken (google maar even ;) Na de pub nog een krat bier aangeschaft en deze samen meester gemaakt. Rond 21:00 kwamen de 3 Nederlanders weer terug van hun offroad ritje. Ik heb hier vanavond gelijk gelogeerd. Eindstand km: 5026.

Zo: 14-09-14
Vandaag zijn we met z’n allen naar het strand geweest en vervolgens naar de pub. Daarna rond 20:30 ‘’weer thuis’’. Aangezien er in dit huis maar 6 mensen mogen wonen ben ik even een blokje om wezen lopen.

Ma: 15-09-14
Vandaag de auto leeg gemaakt, gestofzuigd en gepoetst. Ook de auto registratie in orde gemaakt aangezien aron mij het verkeerde adres had opgegeven. Bij dit adres opgegeven bleek dit ook een sharehouse te zijn. Ik heb gelijk gevraagd of er nog plek voor mij bij was en heb daarna een van de bewoners uitgenodigd voor een koude versnapering.

Di: 16-09-14
Vandaag de bougies van mijn auto vervangen aangezien de auto precies bij binnenkomst van de woonwijk (2 dagen geleden) weer raar begon te doen. Helaas mocht dit niet baten…. Daarna nog langs een monteur geweest die aan een lucht lekkage dacht, maar ook dit verhielp het probleem niet.
De auto maar weer terug naar huis gereden en ben daarna met een van de Nederlanders met hun 4x4 een stukje wezen offroaden… en wat was dit gaaf zeg. Dat een auto zo makkelijk door zand kan vliegen en heuvels oprijden. Misschien ook leuk om een 4x4 aan te schaffen als de we Falcon verkopen en dan een redelijk geprijsde 4x4 kunnen vinden…

Wo: 17-09-14
Vandaag de auto naar de garage gebracht aangezien die een niet werkende cylinder heeft en nu dus onverkoopbaar is.

Do: 18-09-14
Met Sam & Michael naar de stad geweest de art gallery en de cbd bekeken. S’avonds samen met hun naar de bioscoopfilm guardians of the galaxy geweest.

Vr: 19-09-14
De auto vandaag opgehaald voor $220.
Daarna verhuisd naar de overkant van de straat naar het andere sharehouse. Aangezien in dit huis maar 6 mensen mochten verblijven. In het huis waar ik nu zit zitten we nu zelfs met zijn 11e!!

Za: 20-09-14
Vandaag wakker in het nieuwe huis. Douchen, eten en weer naar het strand met alle ‘’oude’’ huisgenoten. S’avond bij hun ook nog gedronken van 17:00 tot 02:00

Zo: 21-09-14
Vandaag mijn white card cursus gedaan aangezien je deze nodig hebt op elke bouw/werkplaats. Hierna monopoly gespeeld met de mensen van het andere sharehouse :P

Ma: 22-09-14
Vandaag wat geklust aan de falcon aangezien de dynamo gigantisch piept. Dus ben ik met nog 2 mensen naar een auto sloperij gegaan voor een 2e hands dynamo. Onderweg hier naar toe begaf de ford festiva van mij het weer en ben ik dus snel omgekeerd naar de garage die hem ‘’gerepareerd’’ had. Op een kruispunt nog de auto even moeten laten duwen door Remco en Tim Waarna Remco zijn vingers in de deur had bij had dichtgooien. Haha. Aparte was dat de deur nog helemaal sloot ook :’D.
Hierna maar met Remco zijn auto naar de sloperij geweest. Na vier zaken die me niet konden helpen kwamen we bij een dynamo reparateur die zei dat het enkel wat vuil was……
Op de weg terug naar huis kwamen we toevallig een Ford Falcon tegen die verlaten op de snelweg stond. Hier waren al wat onderdelen af, maar er zat nog genoeg onder de motorkap. (na 15 min) hadden remco en tim onder de motorkap zo goed als alles eruit gesleuteld. De dynamo voor mij, een nieuwe accu voor remco en nog kofferbak veren voor mij. Gelukkig is de piepe nu helemaal uit de falcon. ☺.
Helaas heb ik ook nog een lekke uitlaat op de falcon…. S’avonds weer terug gegaan met Tim en terwijl hij de uitlaat deed heb ik nog even de koplampen eraf gehaald. Na een uur was het voorste gedeelte van de uitlaat er helemaal onder vandaan, maar helaas kregen we de rest er niet onder vandaan. Zelf met een krik waren er teveel moeilijke bochten. We hebben toe nook nog maar even snel de bulbar eraf gesleuteld voor verkoop. Morgen weer even terug met een andere krik voor het achterste gedeelte van de uitlaat.

Di: 23-09-14
Vandaag ergens een gratis bbq opgehaald zodat we met zijn allen kunnen barbeknoeien binnenkort. S’avond terug gegaan met Tim naar de Falcon, maar deze was verdomme al opgehaald…

Wo: 24-09-14
Vandaag de bbq schoongemaakt en daarna een advertentie op gumtree gezet voor werk.
Na een half uur al gebeld voor straten maker en 5 minuten daarna voor werken op een bouwplaats. Ik heb ze beide maar aangenomen waarna ik de eerste aangenomen job heb weggegeven aan een Australiër in mijn huis. Dit omdat de andere baan iets meer betaalde en 2 uur per dag meer is. Ik heb s’avond nog werkschoenen en kleding aangeschaft.

Do: 25-09-14
Eerste werkdag vandaag. Gelijk al van de eerste minuut geen supervisor of ook maar een richting van wat er moet gebeuren. Ik heb maar heel de dag wat geveegd, geharkt en geschept. Dood simple werk van 07:00 tot 17:30. (is werkvoorbereiding voordat er daadwerkelijk huizen worden geplaatst. Bv: pijpen leggen en kabels)

Vr: 26-09-14
2e dag vandaag. 5 uur op, 6 uur weg, 7 beginnen en om 17:00 weer klaar. Vandaag ook Aron weer gezien na zijn 3 weken werk periode.

Za: 27-09-14
Begonnen met werk om 07:00 maar tegen 9 uur regende het zo hard dat we maar naar de keet zijn gegaan. Hier liet de supervisor die net terug kwam van de snackbar zijn auto half op de rem staan. En toen we allemaal lekker binnen zaten zagen we langzaam een auto voorbij rijden die zich langzaam tegen een grote caterpillar graafmachine aanreed :’D. (erg komisch in slo motion) Hierna was direct de motorkap dubbelgevouwen.
Hierna zat de werkdag er wel gelijk op en ben ik met aron en tim naar de afl finale geweest.

Zo: 28-09-14
Vandaag bij een auto zaak wat vloeibaar metaal gehaald en wd 40 en uitlaat pasta gekocht.

Ma: 29-09-14
Vandaag is een nationale feestdag en hebben aron en ik de falcon leeggemaakt en gestofzuigd. De uitlaat dicht gesmeerd met pasta en vervolgens heb ik allemaal vlees gehaald voor 11 mensen voor de bbq en voor een groot feest.


Di: 30-09-14
Vandaag gewerkt en kreeg ik ineens om half 5 te horen dat het ook gelijk de laatste keer is dat ik hoef te komen werken. Ik heb gelijk iemand gebeld via gumtree zodat ik morgen alweer kon werken bij een brickie (metselaar).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maurice

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 5107

Voorgaande reizen:

04 Juni 2015 - 12 December 2015

Thailand

24 Januari 2015 - 04 Juni 2015

Australie 2

12 December 2014 - 24 Januari 2015

Nieuw Zeeland

10 December 2013 - 10 December 2014

Australië

Landen bezocht: