Augustus 2014: 01-08-14 t/m 31-08-14 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu Augustus 2014: 01-08-14 t/m 31-08-14 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu

Augustus 2014: 01-08-14 t/m 31-08-14

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

12 September 2014 | Australië, Melbourne

Vr: 01-08-14
Vandaag vertrokken uit Gunnedah naar Sydney met Brianna, Terry en Charlie. Een neef van Brianna heeft iedereen toen afgezet op het vliegveld en daarna mij afgezet bij iemand waarvan ik zijn auto wilde kopen. Deze auto heb ik na een proefritje ook uiteindelijk gekocht. Het is een rode ford festiva uit 1995. Eigenaar wilde 950, maar heb m uiteindelijk voor 850 gekocht. Aangezien het toen al erg laat was bood die neef van Brianna (warren) mij aan dat ik bij hem en zijn ouders kon overnachten, wat ik ok maar heb aangenomen aangezien ik geen zin had om nog een hostel te gaan zoeken.

Za: 02-08-14
Vandaag van plan te vertrekken naar bondi beach naar een hostel om een person te ontmoeten die met me wilde meerijden naar Melbourne. Maar ergens de avond ervoor had ik me auto sleutel verloren in/rond het huis van die Warren. Aangezien hij en zijn moeder de as gingen strooien van hun vader en ik niet wegkon hadden ze me meegenomen naar de plek waar ze hem gingen uitstrooien. (aangezien dit heel erg prive is:P) ben ik wezen rondlopen in de millionaires wijken van Sydney genaamd Hunters hill.

Zo: 03-08-14
Vandaag weer gelogeerd bij deze mensen aangezien ik me auto sleutel nog niet had. Eerst uitgeslapen en daarna mijn sleutel gezocht en gevonden. Hij had een tafel verschoven en de sleutel moet er toen zijn afgevallen en onder de tafel zijn beland waar we hem niet konden zien.

Ma: 04-08-14
Vandaag heb ik spullen opgehaald voor Warren in een ander huis dat hun bezitten een dikke 250km ‘’verderop’’. Om 13:00 vertrokken en was om 20:45 weer terug. Ik moest via deze route ook door de blue mountains rijden en dat was erg fraai.

Di: 05-08-14
Vandaag eindlijk echt vertrokken uit mijn ‘gasthuis’. Om 09:30 vetrokken naar bondi en gearriveerd om 11:30. Hier een Canadees meisje opgepikt die mee rijdt naar Melbourne terwijl we onderweg nog zijn gestopt bij: Jervis bay, hymes bay en pebble beach waar je wilde kangeroes uit je hand kon voeren op het strand. Daarna naar batesman bay gereden om in een hostel te overnachten. Spullen uit de auto gepakt en samen wat gekookt en handig genoeg me auto sleutels in de auto gelaten en op slot gegooid ;(

Wo: 06-08-14
Vandaag eerst ff gedoucht en gegeten om vervolgens met een metalen kleren hanger de auto van het slot te vissen. Na een goede 15 minuten kloten kwam de hostel eigenaar helpen en die deed het wonderbaarlijk genoeg in een dike 30 minuten.
Hierna doorgereden naar Mammora rocks national park. Daarna naar Eden gereden om een oude walvissen jacht locatie op te zoeken. Ook nog naar een mooie uitkijk locatie gereden waar ik de naam al van kwijt ben. En uiteindelijk dan naar Mallooca gereden voor een hostel….. die er uiteindelijk al 3 jaar lang niet meer bleek te zijn… Toen toch nog iets kunnen vinden dat betaalbaar was in een sta caravan in een caravan park voor 55$ totaal.

Do: 07-08-14
Vandaag nowa nowa aangedaan en lakes entrance. Daarna snel door naar wilsons promontory nat. park. Hier konden we niet veel meer doen dan even over squeky beach lopen aangezien het al begon te schemeren. Hierna naar een yha hostel in Foster gereden.

Vr: 08-08-14
Vandaag reed het meisje dat met mij mee reed mee met iemand anders uit het hostel aangezien ze vandaag al in Melbourne wilden zijn. Terwijl ik terug ben gegaan naar wilsons promontory nat. park met een gozer uit het hostel. Hier hebben we samen mount oberon beklommen en vervolgens een wandeling over het strand en de promised wildlife walk. Hier tientallen kangeroes, emu’s en wombats gezien. Een van de wombats kon ik zelfs gewoon aaien. Hierna wilde ik naar Melbouren gaan, maar halverwege toch maar besloten om nog naar phillip island te rijden. Ik kwam hier voor de penguins die het strand op lopen bij schemering, maar hier was ik al iets te laat voor. Hier weer een yha hostel opgezocht en hier heel de avond opgetrokken met 4 zuid-koreanen. Samen naar de pub geweest en nog wat kletsen in het hostel, heel leuk volk.

Za: 09-08-14
Vandaag samen met de koreanen naar een chocolade fabriek geweest. En omdat hun met een soort uitwisselingsprogramma hier zijn mogen ze overal gratis naar binnen en mocht ik ook gratis mee :P. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen, maar ik lijk dan natuurlijk ook wel spreken op een Koreaan ;)
Omdat het zo gezellig was wilde ik nog 2 dagen bijboeken, maar helaas was heel het hostel al volgeboekt voor een week. Ik heb hierna afscheid genomen van de Koreaantjes en kreeg vervolgens Koreaanse kaarten, snoep en een aanhanger met een Koreaanse vlag van ze cadeau.
Hierna ben ik naar het moto gp grand prix circuit gereden en door naar de penguin parade. Hier moest je 23$ voor betalen en vervolgens 2-3uur in de stervens kou zitten wachten tot ze het strand opwaggelen. Hierna wilde ik naar Melbourne rijden, maar ik wilde ondanks dat ik geen verblijfplaats had graag nog een avondje uit met de Koreanen. Ik heb ze toen gebeld en gezegd dat ik er weer aankwam n toen ik in het hostel arriveerde hadden ze al voedsel gekookt voor mij. Ik heb samen met hun meegegeten en wat kunnen die aziaten toch lekker koken :D. Hierna wat spelletjes gedaan in het hostel om vervolgens om 10 uur naar een discotheek te rijden in Cowes. Om 3uur snachts echt afscheid genomen van ze en beloofd dat ik zee en keertje kom opzoeken in Seoul. Hierna een minuutjes verderop gereden en in de auto geslapen.

Zo: 10-08-14
Vannochtend rond 9e wakker en gelijk gaan rijden naar Melbourne.
Onderweg nog even gestopt om wat te eten en rond 1 uur in Melbourne gearriveerd en een hostel opgezocht in st Kilda Carlisle street. Dit is een sort Amerikaans motel idee. Hierna 3 uurtjes rondgelopen over het strand en een stukje door de stad. Moeilijk te omschrijven, maar er hangt hier wel voelbaar een anders sort vibe/atmosfeer dan in Sydney. Rond 6 uur gekookt en kwam ik nog twee nederlanders tegen in het hostel. Die verdomde Hollanders zijn ook overal :p

Ma: 11-08-14
Vanavond rond 11e vertrokken met de tram naar de stad. Ik heb wat rondgelopen bij de universiteiten en vervolgens in het centrum. Ik ben vervolgens de royal library of victoria ingeweest en daarna het skydeck bezocht. Dit is het hoogste gebouw in Melbourne waarvan je alles goed kan ovezien. Daarna ben ik langzaamaan gaan teruglopen naar het hostel via de botanic gardens. Rond 7 uur was ik weer in het hostel. Hier heb ik meegedaan aan het tafeltennis toernooi en na afloop uitgeweest met wat Fransen. Rond 4 uur was ik weer terug.

Di: 12-08-14
Vandaag uitgeslapen en alleen maar tafeltennis gespeeld. Ook kreeg ik nog werk aangeboden voor een dagje… dus dacht… waarom niet. Dus daarna maar 3 dagen bijgeboekt hier aangezien het erg gezellig is.

Wo: 13-08-14
Vandaag gewerkt met een Franse vriend uit het hostel. We moisten een container legen en de spullen weer op een pallet plaatsen. De container arriveerde 3uur te laat en we hadden maar een urtje of 3 gewerkt en we kregen toch 120$ beide voor deze dag. S’avonds met heel het hostel op stap geweest.

Do: 14-08-14
Vandaag weer hetzelfde werk gedaan aangezien er nog wat werk over was van gisteren. Ik ben vandaag alleen gegaan en had het in 5 uurtjes af. Hiervoor kreeg ik 100$. S’avonds zijn we met een grote groep naar een pool/snooker hal geweest. Dit was een behoorlijk groot complex met veel tafels, maar bovenal erg gezellig. Rond 3 uur waren we weer terug en heb ik nog wat films uitgewisseld met 2 Engelsen.

Vr: 15-08-14
Met een van de Engelsen naar de Penguins wezen kijken die je hier gratis kan bekijken :P Daarna samen ergens wat gaan eten en vervolgens heel de nacht fifa gespeeld.

Za: 16-08-14
Vanmiddag met een Canadeese kamergenoet naar een AFL wedstrijd geweest. Essendon bombers vs West coast eagles. Hierna samen uit eten geweest in een heerlijk Vietnamees restaurant en daarna naar een club waar je op het dak van het gebouw/club een bar had en de halve stad kon overzien. Daarna zijn we naar een discotheek geweest en aan het einde wat kebab gehaald. Niks lekkerders dan kebab met je dronken hoofd :D:P

Zo: 17-08-14
Vandaag kwam een vriend van school me opzoeken nadat ik die toevallig op facebook zag en toevoegde en bleek dat die gisteren hier arriveerde (over toevallig gesproken).

Ma: 18-08-14
Vandaag met me Canadeese kamergenoot weer gewerkt voor dat bedrijf met die containers. Deze keer mochten we zelf allee vorklift heftuks bedienen. :P

Di: 19-08-14
/

Wo: 20-08-14
Naar het Melbourne museum geweest wat wel aardig was. Ik ben overigens kwa gewicht 3.089.209 dollar waard in goud. :P

Do: 21-08-14
Naar de bibliotheek in st kilad geweest voor het slechtste wifi dat ik ooit heb gezien.

Vr: 22-08-14
Vandaag rustig aan gedaan voor een groot feestje van een van de Fransen hier die een appartement heeft verderop.

Za: 23-08-14
Vandaag feestje van Eddy de Fransman. Hij geeft bijna elke maand een feestje voor alles en iedereen die aardig berucht zijn. Een kratje bier meegenomen s’vonds en hier ook gebarbecued. Rond 2 uur ging bijna iedereen uit naar een club, maar ben ik blijven hangen met zijn vrienden die ook in dit huis wonen. Ben hier gebleven tot 07:00. Het schijnt dat dit nog een rustig feestje was, maar dat het normaal gesproken project x feesten zijn.

Zo: 24-08-14
Wakker geworden om 17:00 :P. Niet veel gedaan behalve een gratis bbq in het hostel wat ze hier elke zondag doen. En elke woensdag gratis goon (dat is een 4-5 liter pak wijn wat supergoedkoop is.)

Ma: 25-08-14
Me spullen gepakt en al een gedeelte in de auto gezet. S’avonds met een van de Nederlanders uit het hostel naar een bingo gegaan van base (dit is een groot party hostel waar elke dag een bepaald type feest is). En aangezien ons hostel van hun hostel elke dag en drankbon voor 50$ krijgt en hij en ik de enigen waren die gingen… hebben we ons prima vermaakt.

Di: 26-08-14
Vannochtend dan eindelijk vertrokken richting Adelaide. Rond 13:00 reed ik dan eindelijk op de befaamde Great Ocean Road. En na diverse stops waaronder Apollo bay ben ik wezen overnachten in Princetown net voor het hoogtepunt van de reis: de 12 apostles. (die moet je even googlen).

Wo: 27-08-14
Vannochtend rond 9 uur vertrokken naar de 12 apostles. Hier aangekomen zag ik dat je met een helicopter over de kust kon vliegen… Dat leek me wel wat… helaas was ik de enige die op dat moment wilden. Ik had dus me nummer afgegeven en ben wat gaan rondlopen langs de rotsen/kust en heb wat foto’s geschoten. Dit is absoluut het mooiste dat ik tot nu toe ooit gezien heb. Op die knappe gozer in de Spiegel na dan ;)
Na een uurtje kijken en rondlopen was ik nog steeds niet opgebeld dus ben ik helaas maar doorgereden naar het volgende punt loche & gorge. Wat eigenlijk net zo mooi en indrukwekkend was als die man in de Spiegel. Nee :P dit was net zo mooi als de 12 apostles. Toen ik hier weer wilde vertrekken werd ik gebeld dat er inmiddels genoeg mensen waren gearriveerd voor de helicopter vlucht en ben ik dus als de wiede weerga weer terug gereden. Dit stel wilden gelukkig ook de midlange vluht doen (kort: 15 min. Mid: 30 min. Lang 45)(145$. 265$. 500$)
Nou ik moet zeggen het was elke dollar waard. Helaas zat het er na 30 minuten weer op en ondanks dat ik het zelf had gefilmd bleek het stel betaald te hebben voor een film van deze vlucht en zouden deze naar mij mailen (wat ik hoop dat ze ook zullen doen) Nadat ik weer met beide benen op de grond stond (letterlijk en figuurlijk) ben ik denk ik de komende 100 km nog wel op 15 plekken gestopt. Na een laatste korte stop bij de whale nursery (waar ik helaas geen walvissen heb gezien) ben ik even gestopt in Warnambool voor een korte wandeling enweer wat mooie foto’s. Rond 16:00 moest ik haast gaan maken richting the Grampians. Aangezien je voor het donker van de weg wilt zijn met die klote minder fijna kangeroetjes. Gelukkig was ik net na 18:00 in het yha hostel. Het kilometer totaal staat nu op 680.

Do: 28-08-14
Vannochtend wilde ik bijboeken in het Yha, maar deze zat ineens volgeboekt nu. Vervolgens naar Tim’s place gereden een kleine 200m verderop. Daarna naar de top van de berg gewandeld. Rond 13:30 bij de pinnacles (top) bereikt. Daarna wilde ik via een andere richting terug naar beneden, maar liep ik mezelf hopeloos verloren. Na een dik half uur door allerlei bosjes en bomen te hebben gekloutert hoorden ik ineens mensen praten in de verte en was ik gelukkig weer op een officieel pas. Maar volgende keer draai ik gewoon wee rom en loop ik terug inplaats van een risico lopen en maar hopen dat ik ergens weer goed uitkom. Na nog een kleine 2 uur was ik weer beneden. Hier aangekomen stond het vol met kangeroes die je bijna aanvielen voor eten. Brutale vlegels. Hierna in het hostel gegeten en om 22:00 naar me bedje toe.


Vr: 29-08-14
Vandaag samen met een Taiwanese jongen uit het hostel de Grampians verder verkennen. Net toen we weg wilden gaan kwam ere en Oostenrijks meisje en een Taiwanese binnengewandel die we maar ook gelijk hebben meegenomen op de verkenningstocht. We zijn toen met mijn auto daar diverse spots en wandelingen geweest. S’avonds met ze allen gegeten en een pak goon weggetikt.

Za: 30-08-14
Vannochtend rond 11:30 vertrokken en naar mount gambier gereden. Rond 4 uur hier gearriveerd bij een gevangenis/hostel. (hier had ik van gehoord via die jongen die ik ontmoet had in het hostel in wilsons promontory nat park. Die dit erg aanraadde. Aangezien ze pas om 5 uur openen ben ik nog naar het blue lake geweest en naar een sink hole. Rond 17:30 weer bij de gevangenis aangeklopt waar je na betaling je kamer wordt aangewezen en je een a4tje krijgt waar je een tour mee kan doen door de gevangenis. Het is allemaal aardig gerenoveerd, maar toch nog wel overduidelijk een gevangenis. Erg tof concept.

Zo: 31-08-14
Vanochtend om 10:00 vertrokken en langs de kust gereden langs: Milicest, Robe, Kingston. Nog even gestopt in Robe. Daarna doorgetoeft naar Adelaide. Nog wel even getwijfeld of ik naar Kangeroo island zou gaan, maar omdat dit vrij prijzig was (en aan de foto’s te zien niet iets mooiers heeft dan dat ik al heb gezien) toch maar naar Adelaide gereden. Na 6 dagen en 1580 km aangkomen rond 16:15 bij me ‘familie’ in Adelaide (zoals het eigenlijk wel echt voelt). Hier weer even bijgepraat, gegeten en samen een film gekeken.

  • 12 September 2014 - 15:24

    Laura Willemsen:

    Ha Maurice,

    Wat een verhalen weer en wat heb je veel gedaan en gezien.
    Leuk toch om met zoveel mensen in contact te komen, en dan heb je vanzelf logeeradressen in heel de " wereld ".
    Het is alweer september en denk je dat je in dec weer naar Nederland komt .Of blijf je daar of naar een ander land om te backpacken?

    Hartelijke groet ,
    Laura.

  • 16 September 2014 - 16:44

    Maurice Vd S:

    Hoi Laura,

    Hoop inderdaad ook dat ik in een hoop landen bij mensen op bezoek kan :D.
    Ga sowieso nog een tijdje Azië (Thailand, Cambodia, Vietnam is de bedoeling).
    Daarna kom ik waarschijnlijk wel even terug voor een paar maanden. Wil toch die kleine van me zus even zien ;):D

    Groetjes aan de ontbijtgroep van 10:00 ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maurice

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 5097

Voorgaande reizen:

04 Juni 2015 - 12 December 2015

Thailand

24 Januari 2015 - 04 Juni 2015

Australie 2

12 December 2014 - 24 Januari 2015

Nieuw Zeeland

10 December 2013 - 10 December 2014

Australië

Landen bezocht: