Mei 2014: 01-05-14 t/m 31-05-14 - Reisverslag uit Gunnedah, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu Mei 2014: 01-05-14 t/m 31-05-14 - Reisverslag uit Gunnedah, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu

Mei 2014: 01-05-14 t/m 31-05-14

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

17 Juli 2014 | Australië, Gunnedah

Do: 01-05-14
Gefeliciteerd roy & jeff!

Vandaag een half uur wezen joggen om weer een beetje conditie op te bouwen voor mijn eerste wedstrijd (de 4e westrijd van dit seizoen voor dit team) Ook nog even boodschappen gedaan en met ze alleen weer films gekeken.

Vr: 02-05-14
Vandaag weer getraind en wezen joggen.

Za: 03-05-14
Vandaag de eerste wedstrijd. Begon goed met een 2-0 voorspron in de eerste 10 minuten, maar de scheidsrechters zijn hier zo slecht (waardoor je de scheidsrechters in Nederland ineens heel erg gaat waarderen)
We stonden ineens met 2-3 achter tegen een flut team terwijl iedereen in dit team voor prof clubs in de jeugd hebben gespeeld, maar door de scheidsrechter en een raar systeem (3-5-2 wat totaal niet werkte) stonden we dus ineens achter. We kwamen terug tot 3-3, maar daarna maakte zij nog een prachtige goal in de laatste 5 minuten en gingen we dus van het veld met verlies. Iedereen schaamde zich kapot en laten we hope dat het volgende week dus een stuk beter zal gaan. S’avonds hebben we een vampire diaries marathon gehouden van 19:00 tot 03:00.

Zo: 04-04-14
Vampire diaries.

Ma: 05-05-14
Knie is ineens aardig dik door de voetbal wedstrijd

Di: 06-05-14
Gewerkt van 07:00 tot 19:00

Wo: 07-05-14
Gewerkt van 07:00 tot 19:00

Do: 08-05-14
Vandaag wat hout wezen hakken voor de openhaard, omdat het behoorlijk fris wordt s’avonds. Na het hout sprokkelen vroeg Glen (de boer) of ik en iemand anders wilden helpen met het opjagen van het nieuw gearriveerde vee. We moesten een stuk of 60 koeien door een hekken constructie jagen zodat hij en zijn vrouw ze konden besproeien met wormen en luizen bestrijdingsmiddelen. Hierna mochten we ze met quads een goede kilometer verderop op zijn land jagen waar ze voorlopig blijven om gras te eten. (ze zullen nu zo’n 1,5 kilo per dag gaan aankomen)
Op de terug route wisselde ik mijn quad voor Glen’s motor en mocht ik op de motor even oefenen wat wel aardig ging :D. Hierna mochten we een partij met oudere koeien ook weer naar een ander gedeelte van zijn land jagen zodat ze daar het hoge gras kunnen eten en dit gras weer kan groeien. Aan het einde van de dag vroeg Glen of we morgen weer wilden helpen rond 08:30.

Vr: 09-05-14
Vandaag met de quads en een aanhanger stenen wezen ruimen waar Glen met de tractor canola aan het zaaien is. Deze wilde hij graag weg hebben ivm dat de machine achter de tractor anders blokkeerd/beschadigt.
Rod lunch aten Liam (huisgenoot) en ik mee met Glen en zijn vrouw Janice.
Na de lunch hebben we nog een uurtje of 2 stenen geruimd en hierna het nieuwe vee van gisteren weer terug naar het gebied gejaagd waar we ze gisteren hadden achtergelaten…. Ze waren vandaag over wat hekken gesprongen, omdat de elektriciteit niet aan stond op de hekken en ze dus in een verkeerd gebied waren gelopen.

Za: 10-05-14
Vandaag mijn 2e wedstrijd voetbal en gelukkig is mijn knie niet meer dik na afgelopen week. Na een 2-0 voorsprong uiteindelijk toch weer verloren door twee buitenspelgoals die warden goedgekeurd en 2 rode kaarten aan onze kant. S’avonds kwam de zoon van Glen (Kurt) vragen of er iemand mee wilde gaan als spotter voor kangeroo’s. Daar heb ik me dus maar voor opgegeven ☺. Aangezien ze hier de gewassen opeten en vaak voor auto’s springen zijn ze een beetje een plaag.
Hij had een klein kaliber geweer en een grote. De kleine klinkt als een proppenschieten, maar de grote daarintegen klinkt als een Belgische betontrijker.
Na het eerste schot van t grote kaliber geweer heb ik dus gelijk mijn oorbeschermers opgezet :P Na een half uurtje spotten we een vos die hoogstwaarschijnlijk ontkomen is aangezien we hem niet konden vinden na het schieten. Na weer een kwartiertje hadden we eindelijk de eerste kangeroe die we ook gevild hebben wat bijzonder lasting ging. Dit op aanvraag van mij moet ik zeggen… want ook Kurt had nog nooit eerder een kangeroe gevild :P
In de resterende 5 uur heeft Kurt er nog vakkundig 9 naar de andere zijde geholpen.
Ik mocht in die tijd oefenen met het klein kaliber op konijnen, maar de loop week een beetje af dus weinig success. Hierna mocht ik met het grote caliber schieten, maar na 3x schieten op 3 verschillende kangeroes moet ik toegeven dat het een stuk moeilijker is dan het lijkt. Het vizier is bijzonder klein en ook extra moeilijk in het donker en ook elke ademhaling is een beweging die je moet zien te beheersen.
Ik moet zeggen dat ik me wel vermaakt heb als redneck met een geweer en wat biertjes van 22:00 tot 04:45 :D.

Zo: 11-05-14
Vandaag even lekker uitgeslapen.

Ma: 12-05-14
Vandaag enkel de bijlen geslepen voor het hout hakken.

Di: 13-05-14
Vandaag gewerkt van 07:00 tot 19:00.

Wo: 14-05-14
Vandaag een paar uurtjes Glen geassisteerd met klusjes. Hierna heb ik met de dochter weer wat ander vee naar een nieuw gebied gejaagd. En vervolgens daarna met Janice wat land platgebrand… Dit doen ze door de machine die het land omspit (een oud ding) in brand te zetten door het eerst wat oud en dor riet te laten verzamelen en daarna in de fik te zetten. Hierna rijd je vervolgens over de oude oogst en vliegt dit vervolgens ook in brand.

Do: 15-05-14
Vandaag weer een paar uurtjes overblijfselen van de oogst platgebrand.

Vr: 16-05-14
Vandaag geholpen met onkruid spuiten van de omheining van Glen’s 1000 hectare grond. Dit doe ik met een quad die een tank achterop heeft met een inhoud van zo’n 100 liter. Na dit ‘klusje’ ben ik weer verder gegaan met het platbranden van overblijfselen van de vorige oogst. Dit ging de eerste 2,5 uur perfect, maar toen de sleepmachine een beetje te vol begon te raken wilde ik met een knop in de tractor de harken iets omhoog liften zodat er wat onderdoor kon…. Echter deed ik dit wat te ver waardoor de brandende stapels achterop ineens op de voorste verstoppingen vielen. Hierdoor had ik een nog grote brand die ook nog eens oversloeg naar 3 van de 6 banden. Toen deze 3 waren afgefikt ging ik lopend (uiteraard) nu terug naar de plek waar ik ongeveer was begonnen….. hier zag ik echter dat ik ook een boom in vuur en vlam had gezet…. Die heb ik dus uiteindelijk I een dik uur uitgekregen. Toen ik met een quad terug was bij Glen’s huis zei ik ‘‘je zal niet zo blij met mij zijn, maar ik heb wat banden verbrand’’ (en dan in het Engels uiteraad;))
Hierop lachte hij en zei die ‘’shit happens’’ Hij was dus gelukkig total niet boos ☺. En toen ik vertelde over de boom zei hij ‘’’had ‘m lekker laten afbranden dan had ik weer meer ruimte voor zaaien’’ Die heb ik dus ruim een uur voor niks staan uit te maken………
Hierna hebben we allemaal gedoucht en mocht ik thuis bij hun mee eten.

Za: 17-05-14
Vandaag om 07:00 opgestaan om Glen te helpen met de banden van de sleepmachine af te halen… aangezien ik me toch wel een klein beetje schuldig voelde. Toen ik rond half 8 bij de tractor was had Glen ze er inmiddels al afgehaald. Gelukkig waren de banden gewoon oude auto banden die die regelmatig voor een prikkie koopt bij de lokele auto garage. Uiteindelijk moest hij 3 ‘nieuwe’ 2e hands banden hebben en 2 nieuwe ventieltjes. Kosten: 30$. Pfoe……. Gelukkig. :P
Niet dat ik het moest betalen, maar toch….
Rond half 11 ben ik met Glen en Janice meegereden naar Tamworth voor onze wedstrijd. Eerst moesten we Glens tweeling zoons ophalen van bording school… wat een school is waar je de hele week verblijft en je ouders je zaterdag ochtend ophalen. (tenminsten als ze daar zin in hebben dan… :P)
Glen en zijn zoons spelen in het 2e team en ik en de andere huisgenoten in het 1e team.

Zo: 18-05-14
Gewerkt van 07:00 tot 19:00.

Ma: 19-05-14
Gewerkt van 07:00 tot 19:00. Op werk rijd ik af en toe in 2 oude legertruck uit de jaren 60. Maar de ene dumptruck wilde na het kiepen niet meer omlaag, en de andere wilde juist niet omhoog…

Di: 20-05-14
Vandaag weer gewerkt van 07:00 tot 19:00. Vandaag echt hard gewerkt samen met wat huisgenoten… en nog zeggen ze achter je rug om dat je lui bent. Die … australiers op werk zijn zichzelf gewoon al aan het indekken, omdat ze zelf heel erg lui zijn. Xenophobia.

Wo: 21-05-14
Vandaag alle lampen in huis ‘gerepareerd’ en ook nog alle deuren kraak en piepvrij gemaakt.

Do: 22-05-14
Vandaag voor de eerste keer wat achterstallige huur betaalt 400. En hierna naar de bibliotheek gegaan voor wat wifi.

Vr: 23-05-14
Vandaag mijn eerste nachtdienst van 19:00 tot 07:00. Ik stond nu bij books & bags. Dat is een machine die het eindproduct (katoenblokken van 225 kilo) uitspuugt die ik vervolgens met een machine in zakken moeten stoppen…. Aan de lopende band dus is kutwerk :P

Za: 24-05-14
Vandaag om 08:00 thuis en na het douchen gelijk naar bed toe. Rond 13:00 moesten we weer naar tamworth om te voetballen tegen de koploper. De eerste helft speelden we ze van het veld en stonden we met 2-0 voor. Maar de 2e helft had iemand blijkbaar de scheidsrechter omgekocht en kregen we 3 rode kaarten waardoor we uiteindelijk alsnog met 4-2 verloren. Die scheidsrechters zijn niet normaal slecht of ze zijn echt omgekocht waar ik toch sterk naar neig… aangezien we elke wedstrijd minimal 1 rode kaart krijgen.
S’avond ben ik weer met Kurt wezen jagen alleen deze keer met de jachthond op zwijnen. Helaas hadden we na een uur of 2,5 nog steeds niks waarna we maar de wapens hebben gehaald en weer op kangeroes verder zijn gegaan. Ook dit was niet bijster veel (1) waarna we maar vroegtijding zijn gestopt.

Zo: 25-05-14
Vandaag ergens begin middag wakker gemaakt om op de top van de berg (nog steeds grond gebeid van Glen) om daar met hem onze huisgenoten en zijn vrienden en familie te gaan barbeknoeien. Prachtig uitzicht en elke boom in de omgeving werd in brand gezet door de kinderen van de mensen die er waren, wat blijkbaar heel normaal is hier :P

Ma: 26-05-14
Beetje geholpen in huis op te ruimen aangezien het echt een zwijnenstal is. Daarna wat films gekeken.

Di: 27-05-14
Weer gewerkt van 19:00 tot 07:00.

Wo: 28-05-14
Gewerkt van 19:00 tot 07:00.

Do: 29-05-14
Gewerkt van 19:00 tot 07:00.

Vr: 30-05-14
Vandaag beetje dit dagboek bijgewerkt en in de bilbiotheek (waar ik wifi heb aangezien we in ons farmhouse totaal geen signaal kunnen ontvangen.) Ondanks dat we maar een kwartiertje van het dorp zitten.

Za: 31-05-14
Vandaag twee Duitsers bij ons gearriveerd die hier werk gaan proberen te zoeken en ook in ons team zullen gaan spelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maurice

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 5106

Voorgaande reizen:

04 Juni 2015 - 12 December 2015

Thailand

24 Januari 2015 - 04 Juni 2015

Australie 2

12 December 2014 - 24 Januari 2015

Nieuw Zeeland

10 December 2013 - 10 December 2014

Australië

Landen bezocht: