April 2014: 01-04-14 t/m 30-04-14 - Reisverslag uit Renmark, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu April 2014: 01-04-14 t/m 30-04-14 - Reisverslag uit Renmark, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu

April 2014: 01-04-14 t/m 30-04-14

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

09 April 2014 | Australië, Renmark

Di: 01-04-14
Vanaf deze week gaan we langzamerhand over op de dag werken inplaats van de nacht. Dit ivm dat dit goedkoper is voor de wijnerij.
Echter is het in +30 C' niet zo lekker als n de nacht.
Vandaag dus begonnen om 13:00 s'middags

Wo: 02-04-14
Alles ging vlekkeloos vandaag, maar natuurlijk net op het moment dat je onderweg naar huis bent krijgt een van de tractors een lekke band.... kost je weer een klein uur dus uiteindelijk vandaag terug om 06:00.

Do: 03-04-14
Vandaag begonnen om 10:00 s'ochtends.

Vr: 04-04-14
Vannacht gng er weer een mooie muis door de harvester... denk daar de volgende keer nog maar eens aan als je weer een wijntje drinkt... insecten, spinnen, muizen/ratten, en heel veel Sulfiet.
Terug van werk om 04:00 (18 uurtjes)

Za: 05-04-14
Vandaag vrij, maar ik had om 09:00 afgesproken met de zoon van de werkgever. Hij zou naar een lekkage in ons koelvloeistof systeem kijken aangezien hij automonteur geweest is. Tegenwoordig werkt hij aan caterpillar motoren in de mijnen. (als hij niet thuis werkt ivm het druivenseizoen)
Na 1,5 uur had hij eindelijk het plekje gevonden waar het lekte. Na weer een half uur had hij het probleem gelukkig wee verholpen. Daarna heeft hij de banden en remmen nagekeken, de gastank, stuurbekrachtiging, en de remvloeistof bijgevuld. In totaal heeft hij 3 uurtjes de auto nagekeken en zei hij dat het (gelukkig) een prima aankoop is geweest. Hierna hebben we samen nog een uurtje of 5 biertjes zitten hengelen. Halverwege kwam zijn vader er ok bij en hebben we naar hun verzameling oude motoren en auto,s gekeken in de schuur. Het lijkt wel of bijna iedere boer hier een fortuin aan auto's en motoren heeft staan. Ik ben iets voor 18:00 weer naar huis gegaan en ben er s'avonds vroeg ingedoken aangezien ik de volgende dag om 05:00 moest beginnen.

Zo: 06-04-14
Vandaag dus begonnen om 05:00. Het werk is nu ook bijna afgelopen, wat mij ook goed uitkomt aangezien ik het onderhand ook wel aardig zat ben. Het begint hier s'nachst nu ook behoorlijk koud te worden met vannacht een uitschieter van 6'C'. Ook overdag halen we de 30'C niet meer. Diezelfde dag ook weer klaar om 12:30 (7,5 uur)
Vandaag ook weer een muis en.... nieuw een vogel door de harvester die waarschijnlijk wel heel diep lag te slapen... Proost!

Ma: 07-04-14
Begonnen om 17:30.

Di: 08-04-14
Terug van werk om 12:30 of 13:00 weet niet meer zeker. Totaal dus 19 of 19,5 uur en helaas was de laatste boer echt een flinke zeikerd. Hier hadden de collega's het al over voordat we begonnen met werken, maar blijkbaar hadden ze gelijk.

Wo: 09-04-14
Nadat het gister begon te regen rond 18:00 is het onophoudelijk door blijven gaan tot eind vanmiddag. Dus rond 16:00 kreeg ik een belletje dat vanavond het werk wordt afgelast.

Do: 10-04-14
Vandaag had het ook onophoudelijk geregend. Dus ik verwachtte vrij te zijn… echter kreeg ik een sms voor 5:30 am. Toen ik arriveerde zag ik niemand en keek ik nog eens ff goed naar de sms en er stond 5:30 pm inplaats van am. Erg vervelend system van tijd bekijken. 24 uur system is veel beter, maar goed dit overkomt me niet nog een keer :P

Vr: 11-04-14
Vandaag aron voor mij laten werken, want ik had er echt geen zin in:P

Za: 12-04-14
Vandaag gewerk van 12:00 t/m 16:30. En begreep dat aankomende disndag de allerlaatste dag zal zijn.

Zo: 13-04-14
Vandaag even gevoetbald voor het eerst sinds de blessure. Ging eigenlijk behoorlijk goed. Hierna heb ik wat foto’s gemaakt van de omgeving.

Ma: 14-04-14
Vandaag zou de laatste werkdag zijn voor mij en morgen de laatste voor aron, maar de dienst van morgen kwam te vervallen. Na 2,5 uur werk viel ere en gat van 3,5 uur tot de volgende klus. Dus had onze werkgever een bbq geregeld voor iedereen 9excl bier helaas:P) Was erg gezellig. Na 3,5 uur moisten we weer aan het werk voor een geode 5,5 uur en toen zat het er eindelijk op!.

Di: 15-04-14
/

Wo: 16-04-14
Vandaag moest ik de rego van de auto verlengen, maar ik had helaas niet het juiste formulier. Rond 15:00 zijn aron en ik met de zoons van de werkgever naar een locale bierbrouwerij geweest. We gingen met hun bootje over de murray rive wat erg mooi en leuk was. Van de 6 biertjes smaakte er maar 1 goed, maar het was wel erg gezellig met iedereen. Rond 18:00 gingen we weer terug, maar het was inmiddels al donker en we moesten nog met de boot terug over de rivier. Gelukkig hadden we zaklampen bij, maar toch duurde de reis terug een goede 1,5 uur langer dan de heenreis, zaten we 3 keer vast op een boomstam en was aron nog uit de boot gevallen :P:D. Hierna zijn we nog bij 1 van de 2 collega’s thuis geweest. Hier had zijn vriendin voor ons allemaal avond eten gekookt, wat er goed smaakte. Het huis was ook erg mooi en modern en net 5 maanden oud, maar toch maar weer 1 verdieping. Om 03:00 zijn we bij hem vertrokken en om 03:15 waren we weer thuis.

Do: 17-04-14
Aardige koppijn en voor de rest niets gedaan.

Vr: 18-04-14
Niks gedaaan

Za: 19-04-14
Boodschappen gedaan en alle banden van de auto opgepompt.

Zo: 20-04-14
Langs geweest bij 1 van de collega’s die de tractor bestuurd voor het hervullen van onze watertank met regenwater.

Ma: 21-04-14
Vandaag zijn we rond 12:30 vertrokken naar onze werkgever om afscheid te nemen. Dit duurde natuurlijk langer dan gepland inplaats van een half uurtje naar 2 uur.
Daarna zijn we nog even afscheid wezen nemen van de college die de tractor bestuurde. Dit liep natuurlijk ook uit. We vertrokken dus uiteindelijk pas om 17:30 en begon het al te schemeren. We hebben uiteidenlijk doorgereden tot 22:00 tot het plaatsje Hay en zijn toen in de auto gaan slapen. Dit beviel best wel in tegenstelling tot de Nissan micra en het matrasje dat we hebben hielp daar ook wel bij.

Di: 22-04-14
Vandaag rond 11:30 vertrokken uit Hay. We kwamen halverwege erachter dat de koelvloeistof van de radiator toch weer is gaan lekken. Gelukkig hadden we nog reserve vloeistof bij, maar blijkbaar is het klembandje toch iets losser gegaan onderweg. We kwamen rond 21:00 aan in het plaastsje Gunnedah. Hier ga ik voorlopig voetballen en werken. De trainer van de club had voor ons 2 hotelovernachtingen geregeld. Top!

Wo: 23-04-14
Vandaag is aron vertrokken naar Sydney rond een uurtje of 12:00. Ik ben hierna naar de trainer van de club gegaan die ik eindelijk kon ontmoeten (aangezien we al een goede 3 maanden telefonisch contact hadden) Hij legde uit hoe alles in z’n werk zal gaan en gaf me een rondleiding door het dorpje. Rond 18:00 heb ik voor het eerst meegetraind en dat ging wel aardig. Hier ontmoete ik 4 van de 9 gasten die in een farmhouse zitten iets verderop en ook in dit team zitten. We gaan allemaal de aankomende tijd voor een katoen fabriek werken. Rond 19:30 was de training voorbij en ben ik terug naar het hotel gegaan.

Do: 24-04-14
Vannacht uit bed gegaan om real-bayern te kiijken. Rond 11:30 kwam Lucas 1 van de gasten in het farmhouse me ophalen, maar aangezien ik net wakker was en nog alles moest inpakken zou hij later weer terugkomen. Ik ben hierna gaan douchen en voetbalschoenen kopen. Hierna werd ik opgehaald door de gasten van het farmhouse en hebben we nog allemaal boodschappen gedaan. S’avonds hebben we allemaal films gekeken en leerde ik iedereen een beetje kennen. Allemaal leuke gasten uit de UK en ook typische Brite humor. Erg leuk.
Het farmhouse is best wel groot en we hebben tv,s, wasmachine, xbox, dvd speller, en 2 douches. Iedereen deelt een kwamer met z’n 2e die iets groter zijn dan een gemiddelde zolder kamer. We hebben ook een wilde kat als huisdier die niet meer weg te krijgn is en ook iets te tam is om wild te zijn. Het zal dus waarschijnlijk wel een gedumpte kat zijn. Erg lief beestje in iedergeval.

Vr: 25-04-14
Vandaag het huis gelijk een beetje opgeruimd aangezien er hier behoorlijk geleefd wordt. S’avonds zijn we allemaal uitgeweest aangezien het hier ‘anzac day’ is. (dat is een soort 4 & 5 mei in 1)

Za: 26-04-14
Weer uit geweest vandaag in de lokale pub.

Zo: 27-04-14
Vandaag met ze allen naar het wildlife park in Gunnedah geweest.

Ma: 28-04-14
Vandaag met ze allen naar de katoen fabriek geweest om uitleg te krijgen over de werkzaamheden. Was voornamelijk alleen maar veiligheid en een klein beetje rondleiding.

Di: 29-04-14
Boodschappen gedaan en uitgezocht was het gaat kosten om wifi aan te leggen in het huis aangezien we total geen internet hebben en telefoon ontvangst.
Voor een goede €400 had ik het kunnen aanleggen, maar het bleek achteraf niet mogelijk omdat de boer die iets verderop woont waar het farmhouse van is zelf ook geen internet kabel heeft liggen en we dus niet kunnen aftappen daarvan. Overigens een super aardige man.

Wo: 30-04-14
Vandaag voor het eerst gewerkt met terry en Charlie (ook 2 van de gasten hier) om 08:00. Ik moest vanwege de regen bij de inlaad plek van het katoen werken. Hier worden de katoen stapenls op een lopende band geplaatst met een ‘moonbuggy’ en haal je daarna de plastic hoes eraf die voorkomt dat de katoenstapels nat worden. Hierna mocht ik in een oude legertruck uit de jaren 60 katoenafval wegbrengen. Daarna moest ik met iemand katoen zaden opruimen die ze verkopen aan boeren die dit als voer gebruiken voor hun vee. Hierna mocht ik de moonbuggy besturen (google even voor foto) om een nieuwe katoen baal op te halen. Inmiddels was alles weer een beetje droog en kregen we een taak waar ik al bang voor was dat wij die zouden krijgen. Dit hield in dat we alles moisten opruimen en schoonmaken. Dit gaat zoals het eruitziet ook bijna elke dag onze taak worden. Had gehoopt dat ik de werkplek zou krijgen die ik eerder op de dag had aangezien dit me we aardig beviel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maurice

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 5099

Voorgaande reizen:

04 Juni 2015 - 12 December 2015

Thailand

24 Januari 2015 - 04 Juni 2015

Australie 2

12 December 2014 - 24 Januari 2015

Nieuw Zeeland

10 December 2013 - 10 December 2014

Australië

Landen bezocht: