Maart 2014: 01-03-14 t/m 31-03-14 - Reisverslag uit Renmark, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu Maart 2014: 01-03-14 t/m 31-03-14 - Reisverslag uit Renmark, Australië van Maurice s - WaarBenJij.nu

Maart 2014: 01-03-14 t/m 31-03-14

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

31 Maart 2014 | Australië, Renmark

01-03-14 za:
Vandaag terug van werk om 12:00 en daarna leek het me een leuk idee om te gaan voetballen, maar na 1 duel kon ik al niet meer lopen en begon me rechter knie al aardig dik te worden.

02-03-14 zo:
toch gaan werken om 20:30

03-03-14 Ma:
terug van werk om 12:00

04-03-14 Di:
Vandaag maar vrij genomen ivm mijn knie die nu echt te dik was om op te lopen.

05-03-14 Wo:
Vandaag ook nog vrij, maar lopen gaat alweer beter en zwelling slinkt al.

06-03-14 Do:
Begonnen met werken aangezien lopen alweer beter gaat om 20:00.

07-03-14 Vr:
Terug om 05:00 van werk. Echter om 09:00 er weer uit, omdat ik na een huisarts bezoek een afspraak heb voor een x-ray scan om 09:30. (geen problemen te zien op foto)

08-03-14 Za:
Werken om 18:30

09-03-14 Zo:
Terug om 10:00

10-03-14 Ma:
Werken om 18:30. Aangezien de bestuurder van de druiven harvester wat laat was zag ik mijn kans om even een rondje te rijden in een van de tractors. Een van de bestuurders legde alles uit en stond naast me toen ik even een rondje reed. Het was eigenlijk niet veel anders dan een auto besturen en nadat het eerste rondje goed ging zei hij ij maar even een blokje om alleen.
Toen ik klaar was met het blokje om was de chauffeur van de harvester er inmiddels en kon het werk weer 'gewoon' beginnen.
Na slechts 5,5 uur werken waren we alweer klaar, echter wilde de laatste boer dat we 5 rijen plukte maar wel 'gewoon' op de grond gooiden. Dit ivm dat de wijnerij het niet meer wilden hebben. Deze 5 rijen zijn ongeveer 10 ton bij elkaar. 1 ton is 750 flessen wijn... dus 7500 flessen lagen er op de grond. Aangezien ze niet moeilijk deden toen ik vroeg voor een ritje in de tractor, dacht ik laat ik me geluk ook maar gelijk even beproeven voor een rijtje plukken met de harvester. En ja ook dit mocht ik doen.... echter viel dit wel vies tegen aangezien dit apparaat (gregoire harvester voor wie het wil googlen) Veel handelingen en veel knopjes heeft. Helaas dus niet net zo makkelijk als de tractor...

Nadat ik de machine handmatig een beetje had schoongemaakt klom ik er weer op. Na een minuut of twee keek ik even op mijn linker schouder. En ik dacht wel wat te zien, maar stond er niet echt bij stil... Dus net als in de film draai je je hoofd een beetje...en denkt huh, dus dan kijk je de tweede keer... zie ik ineens een joekel van een spin (google huntsmen) vrolijk over mijn schouder lopen. Schrok me de tering...en nadat ik ''m eraf had gemept ga je spontaan lachen van ongemakkelijkheid... en de rest van de avond zat ik heel de tijd schouders en rug te controleren. Echt DE perfecte baan voor mensen met arachnafobia :P

11-03-14 Di:
Vandaag weer terug om 0:30 korte werkdag dus.

12-03-14 Wo:
Begonnen met werk om 18:30

13-03-14 Do:
Terug om 13:30.

14-03-14 Vr:
Begonnen om 18:30

15-03-14 Za:
Net voordat we klaar waren met de laatste klus rond 12:30 zet ik mijn telefoon aan en zie ik ruim 50 gemiste berichtjes... Blijkt dat zus lief ondertussen al bevallen is, maar wel 5 weken te vroeg! Gelukkig gezond ondanks dat hij iets aan de kleine kant is. Gefeliciteerd met ''Jimi Gravestein''
En oja terug van werk om 13:30.

16-03-14 Zo:
Werken om 18:00

17-03-14 Ma:
Terug om 08:30. Helaas dus terug nadat het licht is. (als het nog donker is hoef je de machine niet schoon te maken, wat een behoorlijke ... klus is.

18-03-14 Di:

Werken om 18:30

21-03-14 Vr:
Terug om 10:00

22-03-14 Za:
Vandaag eindelijk eens een dagje vrij.

23-03-14 Zo:

Terug om 04:45.

27-03-14 Do:
Werken 18:30

28-03-14 Vr:
Vandaag beetje vervelende dag aangezien we 2,5 uur sneller waren dan gepland. (wat positief is), maar er bij het laatste adres geen vrachtwagen trailer stond, omdat we zo vroeg waren.. Dus konden we naar huis... 3 uurtjes slapen en vervolgens weer terug om de klus af te maken. Hierdoor was het dus helaas ook al licht en kon ik ook nog eens de machine schoonmaken :'(

29-03-14 Za:
Vandaag waren we weer vrij. Rond de middag belde een van de collega's de de tractors besturen of we zin hadden om een paar biertjes te happen. Daar eg ik natuurlijk geen nee tegen... Rond 4 uur konden we langskomen. Aanzien de late tijd had ik al het vermoeden dat er hopelijk ook een bbq zou zijn en die was er gelukkig dan ook. Deze man gaf ons een rondleiding door zijn huis die al 3 generaties in de familie was. Het leek dan ook eerder een beetje op een museum dan een huis aangezien je een antiek huis inloopt die bijna niet veranderd is sinds de jaren 30-40. Ook kregen we een rondleiding door zijn tuin van 10 hectare. Het bijzonder hier was een schuur die zo in de serie van american pickers had gekund. Hier stond een raceboot met 2000 pk, maar meer bijzonder waren de 8 oldtimers die hij had staan voornamelijk Amerikaans. Alle auto's waren bedekt met een dikke laag stof, maar waren nog wel in goede conditie. 2 hiervan hadden zelf een waarde van net onder een ton. En dit staat gewoon in een schuurtje stof te happen. schijnt hier wel vaker voor te komen net als in Amerika. Veel grond voor weinig en niemand gooit zijn spullen weg.

30-03-14 Zo:
Begonnen om 18:30.

31-03-14 Ma:
Terug om 04:45. Gelukkig weer ruim voordat het licht wordt :D

(voor wie er nog geïnteresseerd s naar het type druiven dat we tegenkomen hier een lijstje met de soorten die ik even uit me hoofd weet:)

Shiraz:

Semillon: